Aby nebylo těch negativních zpráv z affilu málo, máme tu další perlu od jednoho z předních letenkových portálů Pelikán.cz. Kdo sledujete Webtrh.cz jistě víte, že Pelikán.cz jaksi odmítá proplácet faktury svým affiliate partnerům i několik měsíců zpět. Celkem se tak může jednat o částku několika desítek možná i stovek tisíc korun.

Ovšem dnešním emailem všemu Pelikán.cz nasadil korunu, když své partnery informoval o změny fakturační adresy. Nic neobvyklého, kdyby nová fakturační adresa nevedla na Slovensko. Email byl navíc paradoxně zaslán včera 13. února 2013 a nová fakturační adresa je platná od 1. 1. 2013, tedy o 44 dní zpětně. Co to znamená?

Pokud jste v novém roce zaznamenaly konverzi na pelikán.cz, tak věřte, že jste plátcem DPH! Takto aspoň hovoří zákon o poskytnutí služby do zahraničí. Nejsem si jist těch, kteří žádnou konverzi nezaznamenaly, jsou pouze registrovaní, těch by se to týkat teoreticky nemělo. Protože samotná registrace není poskytnutí služby, to je až samotný prodej / konverze.

I tak je vše ale velmi sporné, protože při registraci jste souhlasily s podmínkami a českou fakturační adresou. Rozhodně tedy není možné zpětně adresu měnit, aniž by o tom byl partner předem informován. Pokud tento problém budete řešit, pravděpodobně budete muset sehnat kompetentní osobu, která dané věci rozumí.

Pelikán.cz tak bude muset pravděpodobně rušit na žádost partnerů desítky affiliate účtů. Tímto krokem navíc vyřešily poměrně zdlouhavé téma, zda se vyplatí nasadit jiný affiliate na letenky. Teď už to bude pro neplátce DPH jediná možnost.

Co na to říkáte? Jste u Pelikán.cz registrovaní?

PS: Srovnání letenkových affilů s diskusí zde.

Článek má 10 komentářů

  1. Pari Reply

    Od 1.1.2013 stačí být jen „osoba registrovaná k dani“. To nic nemění na tom, že očividně si svých partnerů neváží, když se takto chovají…

  2. Josef P. Reply

    No je to trochu problém, měnit zpětně fakturační adresu, pokud to znamená de fakto změnu fakturačního režimu je problém, je to problém i pro plátce, protože na Slovensko jako plátce fakturuješ ve fakturačním režimu přenesení daňové povinnosti. Takže pokud jim někdo vystavil fakturu v lednu na adresu v Čechách a nyní bude muset vše předělat, fakturu stornovat, vystavit novou se správným režimem, atd. atd. U provize z letenek, je údajně osvobození od DPH, což sice situaci značně zjednoduší, protože jinak by to byl velký problém.

    Každopádně je to slušně řečeno mega bordel. Tohle je zásadní změna, kterou musí partneři vědět dopředu aby se tomu mohli přizpůsobit, dělat tokový bordel zpětně, je problém a pokud nějaký neplátce vydal fakturu v lednu a těď jí má předělat a poslat jako fakturu na Slovensko, dělá to z něj automaticky osobu identifikovanou k dani. Podle mého názoru toto ani Pelikán udělat nemůže. Podle mě to zpětně prostě nejde a nedovedu si představit, že někdo z partnerů s tím půjde na FÚ a bude tam dělat dusno. To by mohla mít organizační složka Pelikánu v ČR docela problém.

    S neplacením je to o to horší, že u mě například se nikdo ani neobtěžoval poslat na začátku roku podklady pro provoze na období roku 2012. No prostě hnus.

    Co se poskytnutí služby týče, tak poskytnutím služby se údajně rozumí už samotné nasazení prvku na web, ne konverze, ale co FÚ to názor, takže tady je jistá nepřesnost úředník od úředníka.

    • Arsenal FC Reply

      Protoze se mne tento problem tyka, tak jsem se jiz trochu informoval na financnim urade. Podle jejich nazoru bych se nemel stat platcem DPH ani identifikovanou osobou dokud nevystavim fakturu do zahranici. Ale je otazkou jak se na to budou koukat az pujde do tuheho –> danove priznani.

      Podklady za provize v prosinci 2012 mi prisly s mirnym zpozdenim, ale prisly. Takze bych to byt tebou resil s Pelikanem, nekde nastal problem.

      Jinak faktury vystavene v lednu se vztahovaly na provize za rok 2012 a fakturacni udaje byly adresovane na jejich organizacni slozku v Praze, takze teprve unorove faktury za lednove provize se budou muset vystavit na nove fakturacni udaje na Slovensko.

      Domnivam se, ze jejich organizacni slozka v Praze ukonci svoji existenci, takze problemy mit asi nebudou. Jinak si nedokazu vysvetlit, ze shaneji marketingoveho specialistu pro Ceskou republiku s vykonem prace v Bratislave. Nejspis chteji usetrit a vsechno stehuji do jednoho sidla.

      • Radek Reply

        Co je na tom nepochopitelné? Pelikán Českou republiku již více než rok šéfuje z Bratislavy. Tedy sedí tam marketing. A to i pro Maďarsko. Dle mě tohle byl i důvod, proč jejich CZ markeťák odešel, tedy, že by musel do Bratislavy.

    • Martin Reply

      Zpětně to takhle určitě udělat nejde. Je to navíc faktura až za provizi v lednu, takže lednové faktury by nikdo mít vystavené neměl.
      Jak ale říkáš, je to bordel pro neplátce dph, kteří se vlastně okamžitě stanou plátci dph a vlastně prošvihli tu dobu 15 dnů, kdy se musí registrovat k dani na úřadě.
      Samotného se mě to týká, v půlce ledna prodeje letenek, v půlce února info o tom, že mám fakturovat na Slovensko. Osobně to vyřeším tak, že se registruju jako identifikovaná osoba s tím, že faktura bude již z doby, kdy budu registrován. Kdyby byl v budoucnu problém, tak podmínky porušili oni, protože já jsem uzavřel smlouvu s českou pobočkou a podmínky mohou být měněny pouze za souhlasu druhé strany a musí být možnost jejich nepřijetí a odstoupení od smlouvy. A jelikož jsem ani neměl možnost podmínky nepřijmout, ale bylo mi takhle zpětně oznámeno, tak to je už podle mě porušení zákona. To je stejné, asi jako by napsali teď v únoru, že od 1. 1. 2013 se platí měsíčně poplatek 10 000 Kč a každému rovnou poslali fakturu. Taky by s tím normálně člověk nesouhlasil a ukončil spolupráci, ale oni by mu nedali na výběr a hned by musel platit.

  3. Maxfakt Reply

    Dnes jsem zjistila, že na Pelikan.cz nefungují prokliky – nezobrazují se v partnerském systému. Dokonce mi z účtu zmizel partnerský odkaz, který se vždy zobrazoval nahoře spolu s provizemi. Máte také někdo tento problém?

      • Maxfakt Reply

        Tak to je hnus. Dělají z nás blbce. Já ale nikomu dělat nádeníka zadarmo nebudu. Fakturu taktéž do dnes neproplatili :-(

        Je to škoda, Pelikán se mi líbil, ale přecházím na nový affil… Buď zdráv Pelikáne!!!

  4. Franta Reply

    no zrovna jsem uvažoval nad spoluprací s pelikánem, ale doufám, že to je jen nedorozumění a jsou slušná a platící firma

Napsat komentář k Martin Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>