Před dvěma dny se na twitteru objevila velmi zajímavý tweet od zástupců affiliate programu Invia.cz, znění tweetu níže:

Twitter Invia.cz

Tweet Invia.cz

Spekulace a scifi představy

Aktuálně lze o tom, co se doopravdy chystá jen spekulovat, no i já zkusím nějaké své teorie a tipy.

  • Vyšší provize pro nejlepší partnery? – Jak se píše na twitteru, nový „bonbonek“ bude pouze pro pokročilé partnery. Tudíž je tu otázka, zda se může jednat o zvýšení provizí, zda je v rámci „marží“ (nevím jestli se tomu tak dá říkat) Invia možnost lepším partnerům ještě přidat.
  • Speciální propagační materiály? – Jednou jsem psal Invii zda je možné v rámci XML výpisu vybraných zájezdů odebírat i bližší informace například o termínech, hotelech, jejich popisu, fotkách apod. Zkrátka takový detail každého zájezdu. Možná to budou mít pokročilejší partneři k dispozici.
  • Speciální nabídka zájezdů? – Umím si i představit, že pokročilí partneři budou mít k dispozici speciální nabídku zájezdů, které mohou prodat pouze oni. Když vyprávím o tom co dělám, že mám provize z prodeje zájezdů, téměř každý druhý se mě zeptá, zda mu mohu nabídnout lepší cenu zájezdu. Vždy odpovím, že s cenou zájezdu hýbat nemohu, ale mohu mu dát pár stovek korun zpět. Lepší by bylo rozhodně mít možnost u speciální nabídky zájezdů hýbat s cenou pro své přátele apod. Takové osobní doporučení. Zda je to realizovatelné nevím.
  • Dárky, setkání, slevy? – Další scifi představa, nebo spekulace o co by mohlo jít. Ti nejlepší dosavadní partneři dostanou nějaký dárek, nebo zdarma mohou přijet na setkání affiliate partnerů někam na hory, což bude Invia.cz platit. Případně možná dostanou ti nejlepší nějaké slevové vouchery na letní dovolenou.
  • Vlastní telefonní číslo pro telefonní objednávky? – Nakousli to u dovolena.cz (více zde), vybraní partneři by mohli mít možnost telefonních objednávek přes speciální číslo, které budou moci uvádět na svém webu. To bude umět detekovat, že zákazník přišel od vás a vám bude náležet provize i takové telefonické dohody.

Otázkou také zůstává co je pokročilí partner? Je to partner, který nejvíce vydělává nebo se snad jedná o partnery, kteří využívají maximálních možností propagačních prvků (XML, generické bannery).

Ví někdo alespoň náznakem co se chystá ať tu netrapčím se svými názory :-D ? Dejte mi do komentů vaše spekulativní tipy…

Článek má 9 komentářů

  1. Josef P. Reply

    Co k tomu říct, sám jsem na to zvědav, i když větší radost bych měl z nového affiliate systému, ale budiž. Co to je pokročilí partner, to se opravdu můžeme jen domnívat. Na některé věci o kterých si psal, se ale odpovědět dá.

    Vyšší provize pro nejlepší partnery? No to by pro Invii neměl být problém, vzhledem k nastavení firemní politiky, kdy žádná CK která nedá Invii 10% se k ní nedostane, rezervy pro partnery určitě mají.

    Speciální propagační materiály? Ne všechno bys odebírat mohl, protože to jsou data z XML fedu samotných CK a ty je poskytují jen svým partnerům, protože nemáš provizní smlouvu s kanceláří jako prodejce, ale jsi účastník programu Invie, tak by to musela Invia vyjednat u jednotlivých CK, což nebude jen tak, protože poskytování třetím stranám je výslovně zakázáno.

    Speciální nabídka zájezdů? Tak tohle bude problém, ještě jsem neviděl provizní smouvu, ve které by byla možnost uvádět jinou cenu, než je cena stanovená cestovní kanceláří. Jediné co můžeš jako provizní prodejce, kterým je i Invia udělat, že na zájezd vypíšeš vlastní slevu, prodejní cena ale musí být stejná, jako má CK, ty si ze své marže můžeš udělat nějakou slevu, třeba VIP sleva pro stálé klienty 2%. Zase tu ale vyvstává otázka, jak to sjednotit při platbách cestovkám, to by si Invia musela ošéfovat, protože některé CK ti vyplatí provizi až v okamžiku, kdy ten člověk na zájezd odjede, některé ti jí vyplácejí již ze zálohy, některé kvartálně či měsíčně. Takže to znamená, že ty prodáš paní Novákové zájezd od Eximu, ona ti za něj pošle 50 tisíc, Invia má provizi 5 tisíc, jenže musíš poslal celou platbu celých 50 tisíc Eximu a on ti pak pošle zpět jen tu provizi, ale pozor, pošle ti jí, až paní na zájezd odjede. Takže pokud si ho koupí v lednu a letí až v červnu a ty jí dáš nějakou slevu, budeš jí do června dotovat ze svého. A to je při velkém obratu docela problém.

    Dárky, setkání, slevy? Tak k tomu asi ani nemám co dodat, bylo by to ale zajímavé setkání.

    Vlastní telefonní číslo pro telefonní objednávky? No já jsem zvědavej co vypadne ze Studen Agency, jestli to hodlá Invia zavést taky, to netuším, ale abych řekl pravdu, docela o tom pochybuji.

    Uvidíme, co s toho nakonec vyleze, já bych byl ale raději za nový lepší provizní program.

  2. Alex Reply

    Mně by spíše pomohlo, kdybych viděl příklady funkčních (a vydělávajících) affiliate řešení pro cestovní kanceláře.

    • Josef P. Reply

      Tak mě osobně třeba Alexandria vydělává víc než Invia, jen by mohlo být affilů přímo od cestovek víc.

  3. admin Reply

    Tak nejblíže byli opravdu propagační materiály, ještě jsem to nestudoval blíže, ale integraci termínů, hodnocení hotelů apod. už jsem na jedné stránce viděl dříve, takže to pravděpodobně zpřístupnily všem partnerům, nejen těm vybraným.

    Jinak díky za vaše tipy, snad se brzo dočkáme té novější verzi affiliate programu. Jen doufám, že až po sezóně, pač teď už je na změny pozdě.

  4. Dave Reply

    S dovolenkovým affilem si teprve pohrávám, ale ze současných vědomostí jsme vsadili vše na dovolena.cz …. Už jen 2x vyšší provize je jasnou volbou :) Takže invia se může snažit jak chce, nás nedostane.

    • admin Reply

      2x vyšší provize není příliš správně viz příklady níže..

      1) Při objednávce zájezdů do 50 000 Kč můžete vydělat o pár stovek více u Invia.cz (1% + max. 500 prokliků za 0,8-1,2). Příklad. Zájezd do Řecka za 40 000 Kč. (Invia 800 Kč – 1000 Kč) / (Dovolena.cz 800 Kč). To vše za předpokladu naplění max. počtu prokliků.
      2) Při objednávce zájezdu nad 50 000 jeo chloupek lepší Dovolena.cz. Příklad. Zájezd do Dubaje za 70 000 Kč. (Invia 1100 Kč – 1300 Kč) / (Dovolena.cz 1400 Kč)

      No a protože většina zájezdů je pod tou hranicí 50 000 Kč, tak mě vychází nejen konverzně, ale i ziskově lépe Invia (mám nasazeny obě agentury). Exotické destinace se ale snažím cílit na Dovolena.cz, kde v případě objednávky třeba za 100 000 už je slušná provize. Prozatím se mi u Dovolena.cz povedlo prodat nejdražší zájezd za 90 000 Kč na Maledivy (provize 1800 Kč).

      • Josef P. Reply

        Je to pravda, člověk musí počítat, já měl nejvyšší prodaný zájezd na Maledivy za 180 tisíc a provizi u SA 3500,- u Invie bych dostal i za předpokladu proplacení všech 500 prokliků o dost méně. Já mám největší problém s tím, že pokud prodávám častěji, proplatí mi například každých 70 kliků a to jsem na tom u Invie podstatně hůře i u levnější dovolené, to se mi u SA nestane. Když kouknu do tabulky, tak prodej Kanárských ostrovů přes Invia kde mi započítali všechny kliknutí (t.z. 500) byl za 780 korun, u SA by stejný zájezd hodil 750, jenže abych neměl u SA po pěti stovkách kliknutí jen jeden prodej, tak to by asi spadl vesmír. Teď jsem zkoušel jeden čas nasadit na webu jen Invia affil a dal jsem pryč SA. SA za měsíc vydělalo 2000,- Invia vůbec nic a přitom měla o 30% víc prokliků. Děkuji nechci.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>