Porovnání affiliate sítě v česku Affiliate sítě mám velmi rád. Můžete si totiž vybírat z velkého množství kampaní pod jedním účtem. Odpadá tak náročná administrace a fakturace jednotlivým partnerům. Zkrátka jednou za měsíc vystavíte fakturu a máte klid. Problémy s komunikací a dotazy ke kampaním téměř nejsou. Alespoň u těch TOP sítí.

Nevýhodou je samozřejmě fakt, že affil síť potřebujete z něčeho také žít a platit zaměstnance, takže většinou si z provize kousek ukousne. Na druhou stranu díky slíbeným / předpokládaným objemům si dokáže vyjednat s eshopy lepší pozici a vyšší provize. Takže zde je to tak půl na půl.

CJ od VIVnetworks (registrace)

Výhody:

  • Široká nabídka kampaní různých témat a hlavně brandových eshopů. Právě brand je podle mě jeden z velmi důležitých faktorů pro vyšší konverzní poměr. Lidi zkrátka kupují od toho, koho znají raději než od no-name shopů.
  • Podpora. Na email jsem dostal vždy odpověď a to velmi rychle. Komunikace na jedničku.
  • Motivační bonusy. Pokud dosahuje určitých čísel, nebojte se napsat o vyšší provize nebo motivační bonusy. Podpora vám ráda sdělí, co můžete dostat navíc a co nikoliv. Například Kasa rozdala affilákům jen na motivačním bonusu přes 300 000 Kč.
  • Výplaty. Fakturuji pravidelně každý měsíc. Výplaty vždy minimálně týden před splatností faktury.
  • Detail, který je ale parádní. Upozornění na nefungují linky. Tzn. pokud je ukončena nějaká kampaň a vy někde máte link na který někdo klikne, systém vás upozorní, že je třeba jej nahradit jinou kampaní. Kolik takhle zapomenutých linků asi affiláci mají a o kolik asi přícházejí?

Nevýhody:

  • Za mínus osobně považuji platformu, na kterou si člověk musí trochu zvyknout. Ale jakmile to uděláte, není to zase tak špatný.
  • Osobně bych také uvítal snažší trackování deep linků. Tzn. možnost přidat za jakoukoliv podstránku partnera své affil id a parametry, stejně jako to funguje u XX dalších programů. Takto musíte vše složitě zadávat přes generátor linků a docela otrava. Ale pro zmíněné upozornění na nefungující linky asi nutnost.

Celkové hodnocení: 95%

eSpoluprace.cz (registrace)

Výhody:

  • Pro finanční affiláky nejlepší affil síť. Spousta více či méně úspěšných půjčkových kampaní. Navíc velmi aktivní síť, takže každý měsíc nějaká nová a zajímavá kampaň.
  • Výplaty. Stejně jako u VIV i zde nemám nejmenší problém s výplatami. Ačkoliv je v pravidlech 30 denní splatnost faktury, proplácena je cca do týdne.

Nevýhody:

  • Chybí mi nějaké motivační bonusy. Určitě si lze napsat o vyšší provize při objemech, ale vyhlášení nějaké veřejné motivace u některých kampaní bych se nezlobil. V začátcích se dokonce pořádali srazy pro top affiláky, což pořádal Jan Barta ve velkém stylu s limuzínou. Dnes už se tak bohužel neděje. Škoda.

Celkové hodnocení: 85%

Affilnet (registrace)

Výhody:

  •  Nejlepší affiliate pro herní kampaně.
  • Komunikace – pokud jsem něco potřeboval, dostal jsem většinou do pár hodin na můj email odpověď.

Nevýhody:

  • Kluci začali dobře, aktivně, ale již delší dobu to vypadá na útlum. Nepřibývají nové kampaně, kluci slibují už pěknou dobu vlastní affil software (to už se snad blíží).
  • Fakturuji menší částku každý měsíc za herní kampaně. Předposlední faktura proplacena po splatnosti, poslední faktura je po splatnosti a proplacena ještě není i přes lehké upozornění. Za týden bude další faktura, s tou to bude jak?

Celkové hodnocení: 70%

AffiliateClub.cz (registrace)

Pro mě aktuálně čtyřka na trhu. Kluci se snaží být aktivní (což chválím), ale většina kampaní je pro mě nezajímavá, je to ale můj osobní pohled a taky fakt, že se věnuji jiným tématům. Pro někoho, kdo má třeba weby na hubnutí je AffiliateClub takovou samozřejmostí jako eSpoluprace.cz pro finanční affiláky.

Výhody:

  • Velká nabídka kampaní
  • Fakturace proběhla zatím jedna a bez nejmenších problémů.

Nevýhody:

  • Výplaty a celkově systém. Není v něm (nebo jsem to alespoň nenašel) například částka k výplatě od poslední fakturace. Nechci si zjišťovat, kolik jsem fakturoval a pak to složitě dopočítávat. Chci vidět kolik mám aktuálně nevyplacených peněz na účtu.
  • Provize. Bohužel provize jsou v některých případech nastaveny proti affilákovi. Například kampaň nejlevnejsipneu.cz má v oficiálním affilu na svých stránkách provizi 3% s možností navýšení na 4% při objemech. AffiliateClub vám nabídne 2%. Myslím si, že „kluci“ by dokázali vyjednat lepší podmínky nebo si snad nechávají až příliš velké provize?

Celkové hodnocení: 65%


K dalším sítím jen krátce:

Provizni-system.cz

Jedna z prvních affil sítí v ČR. Za mě osobně velmi špatné konverzní poměry (mohou za to eshopy nebo jejich třeba nepřesný software?), ale celkem slušné provize. Fakturoval jsem pouze asi 2x a vždy bez problémů. Tahle affil síť nejde moc kupředu, takže je to furt takové stejné. Osobně ji využívám už velmi málo. Konkurence ji předběhla.

Celkové hodnocení: 45%

Simplia.cz

Osobně mi weby v Simplii vůbec nekonvertují. Možná je to skladbou eshopů, ale možná špatným softwarem Simplie?! A to jsem zkoušel různé kampaně. Chválím ale zpracování, kolonku průměrná provize pro affiláka a taky provize, které jsou podle mě na affil síť velmi slušné.

Celkové hodnocení: 35%

Webexsys.com

Nedoporučuji se registrovat. Neschválené provize už cca rok. Neodpovídají na emaily. Takže asi tak.

Celkové hodnocení: 0%


Napsáno přes 5000 znaků, tak pro dnešek stačí.

Jaké máte zkušenosti s affiliate sítěmi vy? Jaká je u vás TOP?

Článek má 20 komentářů

  1. David Eiselt Reply

    U CJ generuji automaticky deeplinky, není potřeba vždy vytvářet nový. např. anrdoezrs.net/cl…00?sid=TRACK-ID&url=DEEPLINK-URL

    • admin Reply

      Díky za tip, jestli to takto funguje, ušetří mi to moře času.

  2. Michal Reply

    Ty jo, si mě předběhl, chtěl jsem taky napsat nějaké recenze sítí, kde jsem. Posunuji v svém plánu na později.
    Napsal si to pěkně a souhlasím asi s každým popiskem.

  3. Qwe Reply

    u AC ocenuji vyplaty do 1-3 dni od odeslane faktury. Take podpora je tam skvela ktera se vam venuje a nebo se jen tak zepta jestli nepotrebujete s necim pomoct. Coz velmi oceni napr. novi affilaci

    Pekny clanek skoda ze vnem nebyla zminena sit nejprovize o ktere bych se rad neco docetl

    • admin Reply

      Nejprovize jsem do seznamu nezařazoval schválně, protože je to neaktivní síť. Tzn. nepřidává nové programy a jede ty své čtyři. Využívám pouze kampaň PerfectMoney a teda nic moc. Aktuálně 42 žádostí, 37 zamítnutých, 2 schválené konverze a 3 řešící. Není to nijak výrazný vzorek, ale asi to už něco málo napoví. Očekával bych lepší výkon.

      • M Reply

        U me 312 zamitnutych, na 30 schvalenych… Takze souhlasim s vami.

  4. Lukáš Koucký Reply

    Mrzí mě, že jsme se s Volsorem do toho srovnání nedostali – zkoušel jsi ho? Případně co se ti na něm líbí/nelíbí? Díky, Lukáš z Volsoru.

    • admin Reply

      Volsor nepovažuji osobně za affil síť, jako spíš klasický affil program na přeprodávání leadů ;-) Jsem u vás, fakturace zatím jedna a bez problémů.

  5. Martin Bětík Reply

    Děkujeme pochvalu v porovnání. Těší nás to.

    Co se týká deeplinků tak doporučuji plugin CJ Deep Link Generator více zde: http://www.cj.com/publisher/deep-link-generator syntaxe odkazu je ale tak jednoduchá, že není problém si linky generovat samostatně. Stačí znát jen ID webu (PID) a cílové URL.

    Případně ještě Deep Link Automation, kdy po přidání metatagu do HTML budou všechny odkazy na stránce převedeny na partnerské odkazy. Více zde: http://www.cj.com/publisher/deep-link-automation

  6. M Reply

    U eSpolupráce je spousta těch affil kampaní zabitá směrováním na Úspory. Pokud chtějí propagovat Úspory, ať jim udělají vlastní kampaň.

    • admin Reply

      Super doplnění ;-) na to jsem si u článku nevzpoměl, ale chtěl jsem to uvést. Přesměrovaný uživatel přes backlink pak musí být hodně zmatený, když se dostal „jen na dalších“ stránku a nikoliv ofiko web. U Iframe je to víceméně jedno.

      • M Reply

        Nemyslím si, že to je více méně jedno i u iframe. Pokud provozujete hlavně finanční kampaně a máte na webu přímo žádost o půjčku, pak musíte (resp. měli byste) myslet daleko více na legal (compliance), kdežto u odkazu to řeší přímo poskytovatel a nemusíte nad tím přemýšlet vůbec. Za mě to chápu jako velký rozdíl – obvzlášť ve chvíli, kdy je ve většině iframů možnost půjčky vyšší než 5000, resp. 10000 Kč. Pak už je na pováženou zda lze iframe chápat jako reklamní banner (využití publisherova inzertního prostoru) na vašem webu nebo zda se z vás skrze váš web stává zprostředkovatel úvěru (zákon o spotřebitelském úvěru zde hovoří vcelku jasně) – věnujte tomu třeba hodinu – vše podstatné je v prvních paragrafech. A od toho se pak dostáváme k tomu, zda by se přinejmenším konverze z iframů neměli fakturovat jako zprostředkování finančních služeb s 0 % DPH. Nevím o tom, že by se tímto kterákoliv affil síť zabývala, ale velmi by mě zajímalo nějaké oficiální vyjádření třeba eSpolupráce. Řešil jsem to někdy v roce 2010/2011 s tehdejším manažerem eSpolupráce a bylo mi přislíbeno, že se na to podívají a dají vědět, ale už jsme se k tomu nějak nedostali.

  7. Martin Glatz Reply

    na úspory.cz děláme vše pro maximální konverzní poměry a partnerům přiznáváme i provize z cross selu (přesměrujete návštěníka na HC, ale on požádá o Provident –> provizi za Provident vám připíšeme). U cca poloviny kampaní pak nabízíme i alternativní LP. Chcete v eSpolupráci přesměrování na oficiální stránky našich klientů?

    • M Reply

      AirBank, Cetelem, Equa, GE, UniCredit (5 pujckovych z 15?) tam zadny cross sell nebude, ale o to nejde tolik, jako ze nasi navstevnici pak nelanduji na strankach poskytovatele, ktery si ten web samozrejme optimalizuje taky – navic tam najdou vzdy aktualni a platne info, aktualni akcni nabidky, vetsinou i operatora na chatu, ktery k te sluzbe dokaze odpovede naprosto vse (ne jen obecne info). Schvalne muzete dat na vyber u nekolika kampani landing page inzeŗenta vs uspory.cz. Uvidite co si budeme logicky vybirat. Ja si uspory predstavuji spis jako kampan uplne zvlast, ale to je spis vase vec ;-)

  8. Bagetář Reply

    Hezký přehled, i když by v tom seznamu těch sítí mohlo být víc. V ČR jsem asi nejvíc spokojen se CJ, ale ne kvůli kvalitě systému, ale množství programů, s vyplácením nenám problém u žadné. Jen u VivNet trošku drhne komunikace, od ledna jsem na mail podpora@vivnet poslal asi 4 mailový dotazy (celkem smysluplný otázky, připomínky, na který by neměl být problém odpovědět) a dostal jsem odpověď snad jen na jeden, což mě teda dost šokovalo. Nevim co tam ta pani, která má na ty maily odpovídat dělá (si celej den lakuje nehty a objednává sushi?:), ale díky týhle nekomunikace se u mě VivNet dost shodil. Ale affil manažeři více-méně reagujou rychle, jen ten obecnej mail se zdá mrtvej. A pak nechápu, jak mi VivNet může posílat informace ze sítě (třeba výši stržených provizí u Pepa.cz na mail, který k tomu kontu nebyl nikdy přiřazenej. Udělejte si tam v tom trošku pořádek…

    Co se týče Vivantisu, tak asi by stálo za zmínku, že oni do zbožových vyhledávačů a PPC remarketingu cpou svoje vlastní affil-id (teda ještě před měsícem do dělali), takže to dost snižuje ten konverzní poměr a to samozřejmě i když je propagujete přes CJ.

    Ale více méně se už zaměřuju spíše na zahraniční weby a využívám zahraniční sítě a tam bych CJ označil asi jako průměr. A setkávám se tam s opačnými případy než dělá Vivantis – dohodim potencionálního zákzaníka, shop si ho stáhne přes remarketing, zákazník nakoupí a já za něj ještě dostanu provizi. Takže v zahraničních affilech propaguju shopy, co maj konverzní poměr třeba 3%, ale díky tomu remarketingu je konverzní poměr v affil síti třeba 6%. Teda jestli jsem si to správně vyložil…

    • Petra Justová Reply

      Dobrý den,

      mohu Vás ujistit, že naprosto všechny e-maily, které dorazí na podporu jsou buď zodpovězeny přímo mnou, anebo přeposlány manažerům, kteří mají inzerenta, jehož se dotaz týká, ve VIVnetworks na starosti.
      Nově tedy budu při přeposílání dávat do kopie i e-mail tazatele, aby věděl, že jeho dotaz byl přeposlán, a kdo jej vyřizuje.
      Pokud na odpověď čekáte v řádu dnů a máte pocit, že e-mail nedorazil (což se již také stalo), zašete jej prosím znovu.

      S přátelským pozdravem
      Petra Justová

  9. Magdaléna Vojtová Reply

    Dobrý den,

    děkujeme za hodnocení, jsme rádi, že jste se sítí CJ více-méně spokojen. Za případné mezery v komunikaci se samozřejmě omlouváme, s rychlostí podpory většinou nebývá problém, ale pokud se Vám nikdo během dne či dvou neozve, neváhejte prosím vytočit 277 775 869 a trochu nás popohnat ;)

    Za další podněty na zlepšení budeme jedině rádi.
    Fajn den Bagetářovi i ostatním :)

    MV

  10. Dano Reply

    škoda že v čr a aj na slovensku je taký malý trh. V zahraničí to je niečo úplne iné zaregistrujete sa do nejakej affiliate siete a máte hneď k dispozícií aj stovky rôznych affiliate produktov, ktoré môžete propagovať a všetko je pekne pohromade.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>