V affiliate marketingu existuje několik základních druhů webů. Dnes se podíváme na různé strategie, kterými se lze vydat a představíme si základní typy webů i s příklady.

Ty nejlepší affiliate stránky jsou projektovány tak, aby návštěvníkovi nabízeli přidanou hodnotu, díky které dojde k rozhodnutí k nákupu a tedy i připsání vaší provize. Na to bychom měli pamatovat, ať už děláme jakýkoliv web.

Stránka zaměřena na druh / kategorii zboží

Asi nejrozšířenější druh affiliate webu. Úkolem je udělat stránku, která se bude týkat pouze určitého druhu či tématu zboží. Příkladem může být třeba web o Sodastreamu, digitálních rámečcích nebo třeba o nyní letících MEME tričkách.

Vybírat je třeba méně konkurenční niky, na které bude lehčí stránku optimalizovat.

Vybudovaný web by měl být informačně autoritativní k vybranému tématu. Budou na něm informace, které se člověk nedozví v internetovém obchodě, tedy nějaká přidaná hodnota – zajímavé články o vybraném tématu, obrázky, videa, vlastní názory.

Příklad takových webů: www.memetriko.cz, www.trickomeme.cz, www.ferrarijizda.cz

Vhodné affiliate programy:   Hip Hop a stree oblečení Dodohop.cz, Pneumatiky

Stránka řešící určitý druh problému

Jedním z nejvíce konvertujících druhů affiliate webů jsou stránky zaměřené na řešení problémů. Stránka by měla mít autoritativní text, který bude obsahovat vlastní zkušenosti s řešením problému. Typicky je pak v článku či jinde na stránce uvedeno, jak problém řešit, většinou doporučením affiliate produktů.

Typickým příkladem takových webů jsou stránky o hubnutí, růstu svalů, vypadávání vlasů. S problémy se setkáváme téměř denně, takže o témata není nouze, jen to chce trochu vynalézavosti a zamyšlení.

Příklad takového webu: www.ifarmacie.cz

Vhodné affiliate programy:  Andropharmia – doplňky stravy

Affiliate eshop

Druh stránky, který se tváří jako eshop pouze s tím rozdílem, že pokud se zákazník rozhodne zakoupit zboží je přesměrován na affiliate produkt domovského eshopu. Stránky na první pohled nejsou rozeznatelné od klasického eshopu, obsahují zejména klasické informace o produktu. Podle průzkumů, a já s nimi po vlastních zkušenostech souhlasím, se jedná se o nejméně konvertující druh affiliate webu.

Pokud se už rozhodnete zaměřit na tento druh affil webu, vybírejte spíše detailnější témata na které můžete lépe optimalizovat a mít tak alespoň levný traffic. Například se zaměřte na fotoaparáty pouze jedné značky, nebo pouze třeba určitý druh zboží jako jsou rychlovarné konvice apod.

Příklad takového webu: www.wineaeratorworld.com

Typ affiliate webu - eshop

Typ affiliate webu - eshop, zdroj: www.wineaeratorworld.com

Recenze produktů

V zahraničí poměrně letí typy affiliate webů, které jsou koncipovány jako recenzní weby. Úkolem takového webu je poskytnout přidanou hodnotu návštěvníkovi v tom, že daný produkt sám popíšete dle vlastních zkušeností. Ostatně kvalitní doporučení je jedním z nejlepších marketingových nástrojů a pokud si získáte slušnou autoritu, získáte i velmi dobrý konverzní poměr.

Někteří tvoří tento typ webů tak, že si pročtou jednotlivé recenze uživatelů na portálech jako heureka.cz či zboží.cz a sepíší takový článek, který v podstatě vyzdvihuje pozitiva a negativa.

Příklad takového webu: www.toptenreviews.com, www.consumersearch.com

Typ affiliate webu - recenze

Typ affiliate webu - recenze, zdroj: www.toptenreviews.com


Blog

Další strategií, jak vytvořit affiliate web je tvorba blogu. Jedná se o podobnou strategii jako v případě prvním. Úkolem je vytvořit pravidelně aktualizovaný blog o tématu, které je vám blízké, kterému rozumíte a kde máte návštěvníkům co nabídnout. Zejména zajímavý obsah, videa, obrázky, seznamy apod. V tomto případě je velmi důležité vytvořit si kolem svého blogu určitou komunitu, které poté můžete doporučovat produkty, které sám používáte.

Velmi dobře to funguje například u weby zaměřených na IT. Možností je ale spousta, každý z nás má koníčka, kterého může přeměnit v zisk.

Příklad takového webu: www.smartpassiveincome.com a v podstatě řada blogů, které čtete.

Typ affiliate webu - blog

Typ affiliate webu - blog - zdroj: www.smartpassiveincome.com


Ostatní druhy affiliate příjmů

Mezi další typy složitějších affiliate webů patří tzv. voucherové portály či kuponové stránky, cashback portály a porovnávače cen.

V podstatě pak existují ještě další možnosti příjmů z affiliate marketingu. Jedná se ale o ty u kterých nepoužíváte své vlastní webové stránky, ale například rozesíláte emailové kampaně nebo procházíte diskuse a radíte s produkty, které v rámci affiliate programu propagujete. Pozor nepleťte si to se spamem, i zde totiž platí, že musíte přinést do diskuse přidanou hodnotu.

Co myslíte, zapomněl jsem na nějaký druh affil webu?
Jaké druhy affiliate webů upřednostňujete?
Které ze zmíněných typů affiliate stránek může mít podle vás nejvyšší konverzní poměr?

Líbí se vám článek? Sdílejte ho, potěšíte mě.

Článek má 11 komentářů

  1. Radek Reply

    Já používám nejčastěji formu minisity, to by byla asi první varianta. Podle mě to + varianta blog bude konvertovat hodně dobře. Hezky udělaný web v tomto stylu je imho třeba http://obleceniguess.com/

    Co se týče affilshopů, mám stejnou zkušenost. Sice to byl méně konvertující obor, ale ani tak nic moc…

    Recenze mají u nás imho ještě prostor, mám menší web s recenzemi a články se mi hlavně v poslední době dost chytají ;)

    • admin Reply

      Taky používám nejčastěji minisite, ale podvědomě si myslím, že to nejlepší varianta není. Ale rozhoduje tady desítky až stovky faktorů, které mohou ovlivnit konverze, je to takový nekonečný testování.

  2. ambiente Reply

    S těmi špatnými konverzemi u affilshopu bych až tak nesouhlasil. Pokud se chytne dobrá nika (vlastní affiliate není v SERP v popředí) a podaří se ti dostat na dobré pozice, konverze budou velice dobré. Lze to také spojit s přidaným obsahem, jako proč vybrat právě to a to + katalog produktů s proklikem na mateřský web.

    Bude ale asi dost záležet na šíři sortimentu a druhu zboží. Jak píšeš, třeba takový affilshop na rychlovarné konvice bude v postatě rozsáhlejší produktová minisite + nějaká ta přidané hodnota = obojí bude mít výborné konvrze.

    Navíc u affilshopu výhoda, že web můžeš kdykoli přepnout na přeposílání objednávek/dropshipping – ze začátku tak děláš linkbuilding pro affiliate a pak to jenom přepneš na vlastní shop (vlastně stačí vyměnit tlačítko „Přejít k nákupu“ za „Objednat“).

  3. Petr Reply

    Při testování několika typů webů mně nejlíp vychází minisite, která je informačně bohatá a naláká návštěvníka ke koupi. Záleží ale vždy na tématu a cílovce.

  4. Josef P. Reply

    Pěkné shrnutí webů, u těch affilshopů bych řekl, že je důležitý obsah, přidaný obsah spolu s dobrým popisem produktu docela funguje, je tam koneckonců dost prostoru nabrat lidi z vyhledávání a ušetřit za propagaci a PPC.

    Minisite nejsou špatné, nicméně mě nějak „nabaví“ je to moc rychle hotové :-D Osobně vidím nejlepší a nejdlouhodobější efekt právě v recenzích a webech typu heuréka, myslím si, že tyhle weby vydrží vydělávat nejdéle.

    U blogu se mi zase líbí ta možnost dobře kombinovat affil s dalšími formami výdělku, ale blogu se člověk musí nejvíce věnovat.

    Ani mě nenapadá nic co bych ti doplnil, myslím že si to shrnul tak nějak komplet :-)

  5. Inside Reply

    Affil mě zajímá, zatím jen teoreticky, jenom se chystám, tak hledám všechny dostupné informace.

  6. counter Reply

    minisites už vyšli trochu z módy a treba skúšať radšej niečo iné. Mňa osobne dosť zaujali tie recenzie a rôzne hodnotenia

  7. Erotickecteni.cz Reply

    To já jsem na to „vlítnul“ s kámoškou. Zatímco hlavně ona na blogu píše příspěvky, já se starám hlavně o marketing, SEO a celkový chod webu. I když je to náš poměrně nový projekt, už teď se nám podařilo dosáhnout víc jak stovky sdílení u některých příspěvků.

Napsat komentář k Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>