O tom že, existuje nějaký Ladybox (každý měsíc zasílaná krabička obsahující kosmetické výrobky, zejména jejich ukázky) jsem věděl už delší dobu, ale dokud si jej neobjednala i má slečna, nevěnoval jsem tomu pozornost. Když jsem ale viděl, co to dokáže vyvolat za rozruch, trochu jsem to prozkoumal a napadl mě skvělý tip na podobný startup.

Tak nějak jsem přemýšlel, co by bavilo každý měsíc dostávat do schránky mě. Kosmetiku jsem hned vyřadil, ale protože rád zkouším různé chutě, tak mě napadla myšlenka jídla. Takhle bych si to nějak představoval:

Každý měsíc zasílat FOOD box ve kterém by byli exkluzivní potraviny k ochutnávání. Boxy by byli stejně jako ty dámské tématické. Tzn. jeden měsíc by jste mohli ochutnávat italské potraviny, druhý měsíc francouské, třetí zase středomořské speciality, čtvrtý by byl třeba měsíc sýrový, pátý BIO či zdravý a šestý sladký atd. atd.

Podstatou by bylo zasílat opravdu jen vybrané a kvalitní potraviny, které nejdou koupit běžně v ČR, pak by to postrádalo smysl. Naopak za exkluzivitu by byli ochotní lidi platit, toť můj názor a proč si to myslím?

Proč si myslím, že to může mít úspěch?

Když vidím, jaký virál udělá jedna zaslaná krabička kosmetiky na fashion stránkách, proč by to samé nemohla udělat krabička dobrého jídla na food blozích? V podstatě jakmile vyjde nový Ladybox je youtube, facebook, twitter i blogy zavaleny články s názory na jednotlivé přípravky. Některé blogerky dokonce natáčejí samotné otevírání krabičky a jejich překvapivé reakce, jiné recenzují produkty, zkrátka reklama sama sobě.

Fashion blogy společně s těmi food blogy mají podle mě v ČR největší zastoupení. Těžko se hledá travel blog, těžko se hledá blog o elektronice, ale během hodiny vám najdu stovky blogů o jídle nebo o módě.

Další faktorem, proč si myslím, že by to bylo úspěšné je fakt, že češi vaření a jídlo milují. Stačí se podívat na nejoblíbenější pořady v TV, dlouhodobě je to na TV Prima Prostřeno, velké sledovanosti dosahovali i ostatní pořady se Zdeňkem Polreichem, Sapíkem, italem Ridim či tou jak dělala to sladké, teď si nemohu vzpomenout. U Babici si nejsem sledovaností jistý :-D

Další fakt, stačí se podívat na veleúspěšnou kampaň Lidlu a jejich tematických týdnů. Zkuste si v pondělí zajít do Lidlu na začátek třeba italského týdne a nebudete mít kde zaparkovat. Odpoledne jsou v podstatě regály italských specialit poloprázdné. A ceny? Ty nejsou zrovna nízké, ale je to italské a vyrobeno v IT, takže to lidi chtěj. Sám to kupuju takže vím, že to má i svou kvalitu, která navíc nepochází z Polska.

Spousta modifikací a nápadů

U tohohle stastupu je samozřejmě dalších 50 nápadů jak to buď rozšířit nebo upravit. Dá se vytvořit několik variant boxů, od těch levnějších až po ty s prvotřídními a dražšími specialitami. Část potravin, které mají dlouhodobější trvanlivost by se mohla prodávat v eshopu atd.

Konkurence

Až po dopsání článku jsem našel službu, malinko něco podobného, je to brandnooz.cz (mimochodem, kdo tohle vymýšlel. Vždyť se to nedá ani skoro rychle napsat natož zapamatovat). Přeci jen, je to na trochu jiném principu. Zde dostáváte nové výrobky na trhu. Takže jednou dostanete krabičku s novým bujónem (na co mi je sakra bujón, já chci ochutnávat) jindy zase nové Chio Chips. Propaguje se hlavně brand. Tenhle koncept mě osobně nezaujal, jako ten tématický, který by měl větší úspěch.

Jinak LadyBox je v současné době největší subscription projekt v ČR, má desítky tisíc odběratelek.

Co myslíte? Odebírali by jste takový box? Zaujala by vás tato služba?

Článek má 6 komentářů

  1. Jenda Reply

    Hm, tak o LadyBoxu jsem neslyšel, natož, abych zaznamenal jeho úspěch :)

    Tyhle měsíční boxy znám z amerického trhu a hned se mi to zalíbilo (třeba Loot Crate nebo Nerd Block jsou pecky!). Nicméně, stejně jsem nečekal takovou poptávku na tom našem pidi-trhu :)

    S tím Food Boxem nevím. Nevařím, takže můj názor může být trochu mimo, ale přijde mi to jako takové nekompletní. Když někomu zašleš potravinu, se kterou se nikdy nesetkal, co s ní pak má dělat? Samozřejmě je možné přibalit brožurku s recepty, ale to zas třeba bude muset do krámu pro další (běžnější) suroviny, proto mi to přijde nekompletní.
    LadyBox si totiž ženský otevřou, vezmou rťenku, namalují se a můžou vyrazit, nic nemusí dále řešit nebo dokupovat. Jednoduchý.

    Ale jak říkám, nevařím, takže si možná pod pojmem „exkluzivní potraviny“ představuju něco až moc exotickýho :D

    Díky za článek! :)

    • admin Reply

      Šlo by výhradně o exkluzivní potraviny, které se dají ihned po otevření konzumovat. Tzn. nepotřebuješ vědět, jak to připravit a co s tím udělat, prostě otevřeš a jíš. Existuje tisíce druhů potravin, které tu nemáš k sehnání a přesto mají trvanlivost třeba i 1 rok.

      Aniž bych tušil, tak zrovna v dubnovém Forbesu vyšel článek o podnikání v exkluzivních potravinách. Je tam zmínka o Wine Food Market, Julius Menlovi, který otevřel 3 patrový dům potravin atd.

  2. Petra Mikulášková Reply

    Vzhledem k tomu co se zde produkuje, tak jím co nejméně průmyslově vyrobených potravin. Stačí mrknout sem http://www.melvil.cz/kniha-jidlo-na-prvnim-miste případně na Peklo na talíři. U mě by to neuspělo. 

    Závažný problém vidím v přepravě zboží. Poslat Ladybox je snadné, ale potraviny co se kazí, tak to ještě nikdo pořádně nevyřešil. Aby si je mohl objednávat kdokoliv, kamkoliv. Tím se dost omezí nabídka potravin, co lze posílat. 

  3. Kamil Reply

    Pěkný postřeh s analogií Lidlu. Idea zajímavá, otázkou zůstávají problémy spojené se skladováním jídla anebo distribucí a s tím spojenými náklady.

  4. Milan Reply

    V USA tyto služby fungují a to velice dobře, viz http://www.trytheworld.com/, který je asi nejpodobnější tvému popisu. Dále funguje například https://lovewithfood.com/ a nebo čistě zdravá varianta https://naturebox.com/.

    Mimo foodboxy fungují také například služby jako Nerd Block, Loot crate nebo Booty bin, které každý měsíc dováží balíčky s různými merchandise zaměřenými na komixy, hry, hračky …

    V ČR, mimo zmíněný ladybox, zatím podobnou službu nikdo neprovozuje, ale myslím si, že je to jen otázka času. Určitě bych takové služby u nás uvítal, protože výše zmíněné zahraniční k nám nepodporují dopravu.

    • admin Reply

      Ano je to velká škoda, protože prostor tu na to podle mě je. Viz například Fresh bedýnky ovoce a zeleniny. Jsou vidět, píše se o nich (myslím že byli zmíněni i ve Forbesu nebo FC – teď už přesně nevím), často je lze potkat na food festivalech. Jinak letos jsem pár food festivalů v ČR navštívil a zájem o jídlo je tu obrovský. Tisíce lidí, není se skoro kam hnout.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>