No tak dnes se musím podělit o jednu z dalších nepříjemných zkušeností se Seznamem (už aby ho ten „Google srovnal se zemí“). Po bláznivých aktualizacích algoritmu, který jsem odnesl snížením návštěvnosti přišla další bomba.

Tentokrát mi byli zamítnuty inzeráty v sklik vedoucí na affil web, které 1 rok fungovali bez nejmenších problémů. Důvodem je prý vytváření webu za účelem prokliku na kasa.cz (sranda že odkazuji i na další eshopy – je vidět kolik si toho na webu „seznamáci“ prošli) dokonce prý vytváření doorway webů. Já mám ale jiný názor.

O to smutnější je fakt, že za ten 1 rok jsem jim do skliku nalil vyšší desítky tisíc korun.

No seznam si to umí vždycky vybrat v plné sezóně. Má dobrý timing, to se musí nechat. V hlavní dovolenkové sezóně (v srpnu) začal dělat čachry machry s algoritmem, no teď v hlavní sezóně vánoc vám vypne inzeráty.

Jde snad proti affil webům?

Jen aby bylo jasno „seznamáci“, web, který jste mi po roce zamítly obsahuje podstránky, které mají 1800 až 4500 znaků. Obsahují informace, obsahují návody a ano, jak to u affil webu bývá obsahují i odkazy na affil od kasa.cz a dalších eshopů. Vše naprosto originální obsah – takže o nějaké doorway taktice na kterou odkazujete nemůže být řeč. Stránky nejsou vytvářeny za účelem prokliku, což je snad pochopitelné z originálních textů, které na stránce jsou. Ale vám obsah na webu nic neříká, pokud není strojový že?

Dalším faktorem je sdílení webu samotnými návštěvníky. Pokud by to bylo vyloženě web vytvořený jen k prokliku na kasa.cz, čtenáři by jej sami sdíleli? Nemyslím si.

Podobnou zkušenost jsem nedávno (3.11.2014) zaznamenal taky ve vláknu na Webtrh.cz, kde si uživatel Eggh stěžuje na ten samý problém avšak s tím rozdílem, že jeho web je bez unikátního obsahu (tedy patrně doorway), což ten můj není: https://webtrh.cz/283419-sklik-blokuje-ppc-affiliate-weby

Nastává tedy otázka, kam až to zajde? Slevové servery, které nemají originální obsah jsou také vytvářeny za účelem prokliku na cílový server. A v skliku si nadále inzerují.

Proč tohle seznam dělá netuším, ale možná je za tím nějaký bonz.

EDIT: Tak ano v odpovědi od zákaznické podpory mi bylo řečeno, že jsem byl nahlášen a tým s kolegy porovnali přínos stránek pro uživatele a prý si takovou inzerci v skliku nepřejí. Zajímalo by mě kým (mateřský eshop, konkurence?). Můj názor je, že na webu ani nebyli, když jej dokáží označit za doorway.

Článek má 11 komentářů

  1. Jan Reply

    Ahoj, to se mi stalo taky u Google, takze si nefandi s tim nazorem už aby ho ten „Google srovnal se zemí“…

    Stalo se mi to 2 mesice dozadu, od google nedostanes ani primou odpoved,jenom v GWT ze obsah affil webu ma nedostatecny obsah, anglicky: thin content… Vysledek: rucni penalizace, nedohledatelnost v SERP, pad navestvniku o 50 %, provize ani nemluvim. Byl jsem (podle mne) nahlasen taky konkurenci, nasledne zrusen adwords, znovuposouzeni bez zadne odezvy, v cem je problem. Web ma originalni clanky rozsah 1800+ slov, lide lajkuji, pisi…

    Dle meho se jedna globalne o snahu odstranit vsechny affil weby, zrejme delaji paseku „prvovyrobe“, konkurence a pod. Jinak si to neumim vysvetlit. Hodne zdaru, resp. by bylo vhodne uvest, jak zmenit biznis v pripade takove situace.

    Btw. Seznam jen s malou pauzou (3 mesicu) okopiroval tuto taktiku google..

  2. Honza Reply

    Vyprnout se na Sklik a jet Adwords nebo Facebook Ads nebo dělat líp SEO a tlačit lidi na web přirozenou cestou. Je jasný že prioritou Skliku je mít platící eshopy než přiživující se affiláky, nicméně bojuju s tím jejich přístupem taky..

    • admin Reply

      Budu se muset poohlídnout po jiných marketingových cestách. Ale Sklik byl v tomto oboru téměř bez práce :-/

  3. Eggh Reply

    Zdravím a děkuji za zmínění v článku. Web, o kterém jsem psal, má unikátní obsah. Jedná se o recenze parfémů, texty psal copywriter a pod každým textem je button „detail parfému“ který odkazuje na parfemy.cz. Zkrátka klasický affil web, ale s unikátním obsahem, to zdůrazňuji. Jel takto cca 2 měsíce bez problémů, až najednou byl celý účet u Skliku zablokovaný. Jako důvod byla uvedena „duplicita“. Dle vyjádření pracovníků Skliku to je prý proto, že odkazujeme na parfemy.cz. Což je neologické. Text duplicitní není, duplicitu vidí v tom, že parfém může člověk koupit až na shopu parfemy.cz ale v inzerci PPC vybízíme k nákupu a inzerce odkazuje na náš web.

    • admin Reply

      Neklesla vám také návštěvnost z organického vyhledávání seznamu po tom zamítnutí inzerátů?

      • Eggh Reply

        Ano, web byl zřejmě ručně penalizován a z 1. strany na základní kw’s je teď někde na 4. – 5. straně. Nicméně tento problém zatím moc neslučuji dohromady s PPC, potkalo to víc webů a to i ty, kde PPC nebylo a není.

  4. Domácí kutil Reply

    Dominantní firma se začíná chovat monopolně. To si fakt nechtějí vydělat tou reklamou? No tak dostanou peníze PPC systémy a jejich blogeři. Možná to bude trval déle, ale si myslím, že výsledek bude stabilnější. Už před rokem jsem začal budovat vlastní síť blogů, abych alespoň trochu snížil závislost na vyhledávačích a jejich reklamě.

  5. Kazi Reply

    „Stránky nejsou vytvářeny za účelem prokliku, což je snad pochopitelné z originálních textů, které na stránce jsou“

    Nechápu. Proč tedy byli ty stránky vytvořeny, když ne za účelem affiliate prokliku? Měly jiný účel? Jaký?

    • admin Reply

      Vytvořené stránky za účelem prokliku si představuji například jako slevové agregátory, které nemají originální obsah jen přebírají nadpisy slev a uživatelům je různé rozzařují. Jejich primárním účelem je klik na slevu a odchod na cílovou stránku. Můj web má originální obsah s návody. Proklik na affil je součástí stránky, nikoliv jeho primárním účelem.

  6. Martin Reply

    Sice již to není tolik aktuální, ale přidám svůj názor. Mám agenturu zaměřenou na PPC, spousty klientů a s nepochopitelným zamítáním se u Skliku schledávám běžně. Oni nepoužívají selský rozum a o mozku se už vůbec mluvit nedá.
    Drží se pravidel, která jsou někde stanovena. Ty si vyloží tak a jinak se už na ně nesnaží ani podívat. I kdybyste se jim to snažili vysvětlit sebevíc. Co mají ale rádi, tak je nahlašování. Osobně mám vyzkoušeno, že když vám zamítnou jednu věc a vy na tu stejnou nahlásíte xx dalších, tak hned jdou a všechno pozastavují.
    Nečekejte tam moc logiky, ani se nesnažte domluvit, málokdy to vyjde. A že se nedívají na web? U spousty věcí ne. Například přidáváme inzeráty se slevou od klienta – než se vše nasadí a spustí, tak třeba již jeden inzerát není pravdivý, protože tam sleva není na webu (skončila) oni ho zamítnou a automaticky zamítnou i další inzeráty se slevou – i když tam vše je správně a v pořádku = dost to teda flákají.
    Ale chci tím poukázat na to, že to není chování monopolu, ani de facto Skliku, ale ti jejich kontroloři jsou jenom na tohle, mají málo čásu a množství práce a jejich mozek je již absolutně zakrnělý ;).

  7. Pavel Bíbr Reply

    Tak se taky podělím o svou zkušenost. Já zase měl weby, které byly vytvořené za účelem výdělku z reklam Sklik a AdSense. Web, který byl několik let u Skliku, jsem pak převáděl pod jiný účet a hups, neschválili mi ho a je po srandě. U Seznamu je problém, že drtivou většinu věcí dělá ručně. Takže oni tam sice mají jakési „chytré“ algoritmy, které posuzují stránky, ale ty algoritmy plní brigádníci za pár kaček odhadováním který web je a není dobrý. A tihle brigádníci to vůbec nedokážou odhadnout, takže algoritmus pak má vstupní data úplně zmatená a pak taky tak zmateně vypadají výsledky. Jinak naprostý borec ve výdělcích je Pat Flynn: http://www.webychytre.cz/pat-flynn/ ale toho určitě všichni znáte :-)

Napsat komentář k Kazi Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>