Koukám, že jsem na blog docela dlouho nesáhl, chtěl bych to zase v nadcházející době změnit. Snad přibude pár nových blogpostů. Trochu jsem v poslední době hledal smysl a cestu, jakou se chci v online podnikání ubírat. Troufám si říct, že jsem ji zase našel, takže mám chuť zase dělat, tvořit a vydělávat.

V posledních dnech se na scéně objevily dvě nové webové služby. U obou se jedná o prodej a nákup článků + pár doprovodných služeb. V mém asi 1 rok starém zápisníku, kde si píšu nápady na zajímavé projekty, jsem prodej a nákup článků měl uveden. Dokonce jsem vážně přemýšlel, že bych službu spustil, ale nechtěl jsem do toho jít sám, a nikdo v mém okolí se neobjevil, takže jsem z nápadu nakonec vycouval. No a protože jsem měl takové plány, dovolím si něco napsat o jednotlivých systémech.

Clanky-v-aukci.cz

Logo clanky-v-aukci.cz

První se na scéně objevily clanky-v-aukci.cz. Jedná se o jednoduchý systém, kde můžete své texty prodávat v aukcích.

Ve svém zápisníčku mám zapsáno, že systému chybí také možnost poptávat texty. Jednoduše napíšete jaký článek požadujete, v jakém rozsahu, s jakými klíčovými slovy a v jaké formě a postupně vám budou chodit nabídky od copywriterů k vypracování. Vy si vyberete toho, který vám nejvíce vyhovuje. Nyní koukám, že tento systém na poptávku článků již clanky-v-aukci.cz má a tedy chválím tuto službu. Pokud to má již od začátku, tak se omlouvám za svoji nepozornost.

Co je ovšem naprosto otřesný je použitá doména. Byl jsem na webu asi 10x ale vždy, když se chci znovu podívat na web, tak přemýšlím jak to proboha bylo. Zda aukce-clanku, clanky-aukce.cz nebo něco podobného. Doporučoval bych zapracovat a branding dělat na lépe zapamatovatelnou doménu.

Copywriting.cz

Logo Copywriting.cz

Dnes byl představen druhý systém na nákup a prodej článků – copywriting.cz. Za ním stojí Jan Linhart (SEO Linhart s.r.o.) a Otakar Pěnkava (webdeal.cz). Tedy lidé, kteří mají dobrou základnu uživatelů i možností, jak tam nahnat další a další lidi.

Co jsem zběžně koukal, líbí se mi na systému pár věcí. Design je čistý, velmi přehledný a především moderní. Ostatně špatný design nemá ani první jmenovaný server.

Doména copywriting.cz je snadno zapamatovatelná, ale hlavně pro lidi, kteří se v branži online byznysu pohybují, což je ovšem cílová skupina webu, takže no problem.

Systém má možnost jak články prodávat tak nakupovat skrze poptávky nebo vystavené nabídky. Ceny některých článků jsou zatím velmi přijatelné i 17 Kč za 1 normostranu textu. Zda ale copywriteři dokáží pravidelně zásobovat systém novými a novými články je ve hvězdách. Osobně bych si klidně nějaký článek do svých magazínů koupil, pokud budou zajímavá témata.

Co jsem ale zásadně nepochopil je vystavení kompletních článků v sekci nákup článků. V podstatě tak můžete přijít, vybrat si text, který se prodává a zkopírovat si jej jedním kliknutím. Je to krádež, ale jsem si 100% jistý, že toho bude zneužíváno.

To systém clanky-v-aukci.cz to má vyřešené naprosto parádně. Vidět je pouze část textu, další část je rozmazána. Předejde se tak duplicitním kopiím a zároveň víte alespoň částečně něco o kvalitě napsaného textu. Pokud to má copywriting.cz nějak ošetřené tak, je třeba to napsat, protože takhle je to zásobárna textu pro zloděje.

Registrace do služby Copywriting.cz ZDE    >>

Co jsem plánoval já?

V plánech u copywriting.cz je také katalog copywriterů. Ostatně ten jsem plánoval i ve svém systému a to s poměrně přísným hodnocením dvojího metru. Prvním by bylo hodnocení jednotlivých uživatelů, kteří si zakoupily články (jejich spokojenost) a druhý metr hodnocení by bylo oslovení profesionálních copywriterů (češtinářů, korektorů), kteří by ohodnotily styl a kvalitu jednotlivých copywriterů.

Cílem bylo získat nejen databázi kvalitních copywriterů, ale také zvednout cenu za článek u těch nejlepších. Pokud potřebujete sepsat kvalitní texty například pro eshop nebo landing page, rozhodně nešetřete, protože kvalitně napsaný text může dělat v prodeji i několik desítek procent.

No nebudu dále prozrazovat své poznámky, protože kdo ví, zda se jednou do nějakého podobného systému nepustím. No a pokud by někdo měl zájem podobný systém nastartovat v blízké budoucnosti a hledal partnera, nechť se ozve.

Článek má 4 komentářů

  1. Štefan Kuska Reply

    Koukám, že se nad způsobem svého podnikání v poslední době zamýšlelo více blogerů. Zrovna včera jsem o tom napsal článek http://www.stefankuska.cz/cas-zacit-delat-weby-poradne/

    K novým systémům bych se zatím nechtěl vyjadřovat a ani je hodnotit. Na to je moc brzy. Každopádně oběma přeji, aby se jim podařilo služby rozjet na slušnou úroveň.

    • ltynk Reply

      Řekl bych, že k takovému zamyšlení dříve nebo později dojde každý, kdo podniká na internetu.

  2. Dusi Reply

    Poslední dobou mám pocit, že systémů na prodej článků přibývá, ale celkový prodej článku neroste a pokud ano, tak pomaleji. Jako kdyby všichni inzerenti a všichni blogeři byli ve všech systémech. Nebo alespoň 90% určitě.

  3. Beraniste Reply

    Jj, já používám Copywriting, jak pro nákup, tak prodej a vlastně i pro ostatní věci. Ale je pravda, že to je takové trochu rizikové a navíc některé články jsou fakt šílené.

Napsat komentář k Dusi Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>