růstModelová situace. Máme desítku webů, které spolu vydělávají vyšší jednotky desetitisíců měsíčně. Samozřejmě chceme víc, chceme růst stejně jako v jiném podnikání. Spousta lidí podle mě v tomto kroku dělá tu chybu, že se snaží růst vytvářením nových webů (růst do šířky) přitom poklad leží v těch starších webech. Takhle nad tím přemýšlím já a takhle se snažím budovat své portfolio. Neříkám, že občas nový web nespustím, ale nezanedbávám ty své starší, protože mám čísla, mohu počítat a mám výsledky.

Mám jeden web, který vydělává každý měsíc průměrně 18 500 Kč při návštěvnosti 800 – 900 UIP denně.

Růst díky návštěvnosti (růst do výšky)

Lehce si můžeme dopočítat, že pokud zvýším návštěvnost třeba na trojnásobek té nynější (2400 – 2700 UIP), mohl by web vydělávat teoreticky až 55 500 Kč měsíčně. Vše za předpokladu, že na web přivedu cílené návštěvníky jako doposavad. Web má ambici růstu jak v obsahu, tak v oslovení nových návštěvníků.

Jak tedy zvýšit návštěvnost?

  • SEO – více tlačit web nahoru ve vyhledávačích na různé longtaily, budovat kvalitní odkazový profil
  • Přidávat obsah a zvyšovat počet klíčových slov, přes které přijdou návštěvníci na náš web
  • Radit a diskutovat na tématických fórech
  • Rozšířit si emailovou databázi
  • Platit si PPC při minimálních cenách. Znovu je třeba počítat. Za 30 dnů navštíví web 27000 lidí. Vydělám na nich 18 500 Kč. Z 1 návštěvníka tak vydělám průměrně 0,68 Kč. U PPC by měl být konverzní poměr vyšší než u organické návštěvnosti (v případě affil webu), takže si teoreticky mohu dovolit utratit za návštěvníka i více než 0,68 Kč. Na některá klíčová slova lze přivést za tuto cenu několik desítek až stovek lidí denně a mělo by to být ziskové. (píši mělo, protože měření je u affil webu a PPC těžké)
  • Zakoupit navštěvované PR články – dlouhodobě k vám bude chodit pár lidí
  • Těch možností je spousta, některé jsou krátkodobé, některé dlouhodobé

Růst díky zlepšení konverzního poměru

Další možností jak zvýšit výdělky webu je zaměřit se na zvyšování konverzního poměru. Testováním lze dosáhnout lepších výsledků i o několik desítek procent. Rovnou se přiznám, že konverzní poměr příliš neřeším. Občas něco otestuji, ale zatím jsem nenarazil na prvek, který by mi konverzní poměr zvýšil o desítky nebo alespoň vyšší jednotky procent. Vždy se pohybuje +/- na stejných číslech.

Co například rád u affil webů testuji je nasazování různých affiliate programů. Bude lépe konvertovat Kasa.cz nebo Alza.cz? Nezjistíte dokud nevyzkoušíte. Bude lepší tato nebo tamta půjčka. Zjistěte to.

Jaké to má (ne)výhody starat se o své portfolio?

  1. Jednu z velkých výhod vidím v tom, že již máte funkční vzorek. Víte, že vám web vydělává tolik a tolik při takové a makové návštěvnosti. Víte kolik může vydělávat při zvýšení návštěvnosti a přesto se pustíte do nového projektu, kde nemáte nic jasného a kde výsledky nejsou jisté (nevíte jak vám web přijme vyhledávač – např. u seznamu dnes nikdy nevíte, jak se uchytí apod.). Raději necháte chátrat ten zlatý důl, kde jsou stále nové žíly zlata.
  2. Budujete web, který jednou bude mít vyšší hodnotu. Pokud bych se dostal na čísla, které jsem uvedl a web vydělával přes 55 000 Kč stabilně, jsem si jistý, že bych našel kupce, který by byl ochoten zaplatit za web půl milionů korun a více. To už je slušná hodnota zvýšená z původního odhadu jen díky zvýšení návštěvnosti.
  3. Je třeba diverzifikovat. Proto mám více webů. O ty s největšími výdělky se starám nejvíce. Pokud bychom tvořili jediný web a byli bychom závislý na organickém vyhledávání Seznamu nebo Googlu, může se stát cokoliv a rázem bychom přišli o stovky hodin práce, peněz i nervů. Pokud nejste na SEO závislý, máte různé zdroje návštěvnosti, můžete si dovolit tvořit jediný web.

Jaká je tedy pointa? Vidím v serpu stále nové a nové weby stejných majitelů. Ti se snaží růst do šířky, avšak nejsem si jistý, že dělají dobře. Pokud by se pár projektům věnovali pořádně a rostli do výšky, myslím si, že by dosáhli lepších výsledků.

Schválně si zkuste spočítat, kolik peněz by jste vydělali při zvýšení návštěvnosti vašich všech webů třeba o 300% nebo 500%. Ta částka vás překvapí. A nemusí jít o tisícové návštěvy.

Jak já totiž říkám, na internetu je návštěvnost alfa a omega celého byznysu. Pokud máte návštěvnost nebo si ji můžete zajistit (např. emailovou databází) máte z 80% vystaráno.

Jaký na to máte názor vy? Tvoříte raději nové weby nebo se staráte o ty původní?

PS: Nasadil jsem nový design, líbí se?

Článek má 1 komentářů

  1. Wolferine Reply

    Pěkne napsané a rozumné – taky když je toho hodně tak se člověk nevěnuje pořádně ničemu a pak to tak vypadá.
    Nový design pěkně čistý, za mě dobrý:)

Napsat komentář k Wolferine Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>