Když jsem naposledy inzeroval se systémem na prodej článků Placla.cz psal se prosinec roku 2011. To už vážně funguje můj blog skoro 3 roky? Uff. Pokud si chcete přečíst, jak to tehdy dopadlo, můžete v tomto článku.

Během těch 2,5 let se událo několik zásadních změn, tou hlavní je asi změna vlastníka a řada nových věcí.

Psát blog je fantastické také díky tomu, že můžete porovnávat věci černé na bílém.

No ale pojďme k mé nové zkušenosti s Placla.cz

Dobití kreditu

Minimální dobití 2500 Kč. Říkal jsem si, docela dost, ale budiž. No pokud jste „všímavý“ jako já, pak vás překvapí na faktuře částka dokonce 3 025 Kč, protože částka 2 500 Kč je bez 21% DPH.

Minimální dobití přes 3 000 Kč už pár menších inzerentů rozhodně odradí a nevím co Michala s Vaška k této částce vedlo, ale měla by být poloviční nebo spíše kolem 1 000 Kč.

Zadání poptávky

Zadání poptávky v pohodě, příliš se toho nezměnilo. Přibylo pouze možnost označit co od článku očekáváte. Pro blogera podle mě poměrně zbytečná funkce, které si stejně 98% lidí nevšímá. No přiznejte se.

První nabídky

Přichází na řadu největší kámen úrazu předchozí Placly a to nabídky blogů na poptávku. Jen ve zkratce kdo neví o co go. Na poptávku po tématických blozích o cestování se vám ozývali blogy o autech, bydlení, hrách apod. Těch nabídek bylo přes 100, takže listovat v jednotlivých webech a vybírat alespoň ty tématické bylo na pár hodin práce. Nuda a hlavně efektivnost systému nulová.

Nová placla.cz

Zadal jsem si poptávku ve které jsem požadoval pouze tématické weby s minimální hodnotu SRANK 2. Naopak v poptávce upozorňuji, že nemám zájem o multitématické weby.

Dostalo se mi během 2 dnů celkem 48 nabídek. Z toho je minimálně 50% webů multitématických nebo zcela mimo odvětví. Od bydlení, přes cestování až po elektroniku. Dalších cca 10% nabídky nesplňuje kritérium minimálního SRANKU 2. Takže 60% nabídky webů dle mé poptávky ihned nevyhovujících, což jsem musel znovu ručně zjistit po návštěvě každého webu, ikdyž už v případě nadpisu webu (např. Vše o bydlení) je vám mnoho jasného. Jen tak mimochodem, poptával jsem články o hubnutí.

Kluci z Placla.cz ale přidali hodnocení ve kterém můžete označit netématické nabídky (dále třeba i nekvalitní web, vysokou cenu apod.). Nevím co s tím hodlají zamýšlet, zda blogery, kteří nabízejí weby na netématické poptávky zabanují nebo jim vyhodí tyto weby ze systému, ale těším se, až se bude něco dít.

I po 2,5 letech si tedy stojím za kategorizací poptávky. Inzerent si zkrátka zadá o jaká témata má zájem a těm kdo mají weby s těmito tématy se jednoduše zobrazí poptávky. Jednoduché a účelné hlavně pro inzerenty.

Nakonec jsem vybral cca 6 tématických webů, když jsem musel odmítnout pár naprosto přestřelených cenových nabídek přes 1000 Kč za weby s návštěvností sotva 100 UIP.

Shrnutí?

Abych to tedy nějak shrnul, kluci toho udělali dost hlavně co se týče různých hodnocení. Od průměrné doby publikace článku, po hodnocení nabídek či nakonec i již sepsaných článků. Ale dovolil bych si říct, že pro srdce celého projektu (inzerenty) v rámci efektivity toho moc kluci zatím neudělali, jen navýšili minimální dobití kreditu.

Na druhou stranu musím říct, že kvalita některých webů je opravdu dobrá. Od vysokých ranků až po vysokou návštěvnost. Vybrat se tedy rozhodně dá, jen si na to připravte nějakou tu hodinku času.

Na druhou stranu už se minimální cenou článků dostáváme na hranici, kdy systém nebude tak výhodný a lepší bude hledat si zdroje pro publikaci článků přímo na webech blogerů.

Registruj se na Placla.cz zde

Jak se inzeruje v nové placle vám?

Článek má 9 komentářů

  1. Michal Kubíček Reply

    Tak asi v krátkosti jen několik odpovědí, proč, co a jak:

    Dobití kreditu
    Minimální dobití koresponduje s tím, že smyslem Placly je inzerovat tak, aby se to reálně projevilo. A to se projeví někde od deseti článků a více. Při méně článcích může mít inzerent pocit, že se „nic neděje“ a že své peníze investoval špatně. A to není pravda. Podíváš-li se na jiné systémy, kde je možno dobít řádově mnohem méně, má to za smysl jediné – je zde celkově méně poptávek, méně práce pro blogery a inzerent oprávněně nevidí efekt. Je to jako by jsi koupil jeden billboard a čekal, že až ti přinese výsledky. Ne nepřinese. Jeden dva články korun také výsledky nepřinesou. hápu tvůj dojem, ale věř, že to inzerenty neorazuje, resp v absolutních čílech se to neukazuje. naopka, obrat Placly od začátku roku stále roste.

    Zadání poptávky
    Pokud tě jako blogera nezajímá, co od článku inzerent očekává, pak je to špatně a takový bloger není asi ideální partner. Inzerent i bloger by měli v první řadě vědět, proč daný článek vzniká a podle toho by pak měl být poptávaný, napsaný a umístěný.

    První nabídky a nová placla
    Tématické dělení v běžném režimu není a nebude. Pokud chceš jako inzerent poptávky pouze od tématických nebo jinak členěných webů (třeba podle návštěvosti), je zde funkce VIP poptávky. Pokud se vám ozývají netématické weby na tématickou poptávku, je možno je odmítnout a po určitém procentu odmítnutí weby pro netématické nabízení se, nekvalitu a další chyby vyřazujeme. O tom by ti mohlo říct řada blogerů, kteří jsou ted zbytečně naštvaní.

    Shrnutí
    Zde si dovolím nesouhlasit. Pro inzerenty a i blogery jsme toho udělali mnohem víc, než je navýšení částky dobití. Pravidelně s nimi komunikujeme jak osobně, telefonicky, přes online podporu, tak se jich pravidelně ptáme na názory v průzkumech. Nedávno byla například zavedena funkce, které pracovně říkáme zeď splněných přání, kde mohou lidé sami navrhovat funkce a hlasovat pro ně. Fakt, že to celé dohromady funguje, se projevuje mj. ve zmiňovaném zvyšujícím se obratu, ale i vyšší průměrné ceně za článek a hlavně průměrné známce za jednotlivé články. A ta je mezi 1 až 2.

    • admin Reply

      Díky Michale za vysvětlení některých věcí.

      Ad1) Tvoje odpověď o efektivitě dává smysl, ale zda to funguje či nikoliv by si měl odvodit inzerent sám a sám by si měl dát otázku kolik článků publikuje. Otázkou tak zůstává, kolik těch menších inzerentů nemá zájem dobít kredit v takové výši a zda vám tu ztrátu pokryjí ti větší inzerenti. Asi ano když vám obrat stoupá.

      Ad2) Osobně nekoukám zda bloger požaduje SEO nebo návštěvnost. Vždy zadávám sepsání článku redaktorům tak, aby byli články hlavně pro lidi, na webech na kterých publikuji zajímavé. I ten kdo chce ale konverze si dá do článku klíčová slova, takže to vlastně dělá i pro SEO.

      Ad3) Netématické vyřazení blogů paráda. Alespoň si ti lidi uvědomí, že mají číst zadání inzerenta. Bohužel už se nedostane na ty, kteří i přes poptávku po SRANK 2 zasílájí weby s SRANK 0-1.

      Ad4) Kvalita článků je dobrá to souhlasím. Je vidět, že lidé si s tím dají práci, navštíví web inzerenta apod.

  2. Michal Reply

    To minimální dobití 3.000,- je podle mě proto, že pokud by si člověk dobil např. jen 1.000,- tak by rychle zjistil, že placka zas takový zázrak není a utratil by jen 1.000,-. Takto to zjistí ale už mu tam visí 3.000,- které musí utrati – takže tam utratí víc.

  3. Vašek Reply

    Jako bloger mám zkušenost, že inzerenti ani nečtou zaměření blogu, jen jeho název. A pak si stěžujou na netématičnost nabídky. I když na onu „netématičnost“ je na blogu celá rubrika a desítka neplacených článků.

    A k tomu kreditu… Majitelé se rozhodli udělat ze systému Exkluzivní klub. Zvýšili minimální kredit, zvýšili minimální ceny za článek, vyhazují netématické a nekvalitní blogy. Placla už tedy nebude pro každého. Zato se ozývají inzerenti, jak píšeš, přímo blogům.

    • admin Reply

      Někteří možná ano, ale v takovém případě je to chyba provozovatele blogu že nedá trefnější nadpis. Pokud tam dá Vše o bydlení, já kliknu na web a jsou tam rubriky cestování, finance, hry, móda je něco špatně. Já jsem projel každý web, který se mi nabídl a těch 50% webů zkrátka jen chce pokrýt všechny poptávky v systému jediným webem. Tedy od cestování až po hry na jediném místě.

      • Michal Reply

        Záleží, jak ti to inzerent napíše a také, jak to téma umí na svém webu prodat. Já bych třeba klidně inzeroval na takovém webu, pokud má návštěvnost a majitel umí návštěvníky donutit, aby se o můj web či produkt začali zajímat. Ale to se blbě dělá na webu se 100 UIP / měsíc a bez zkušeností, hlavně je třeba u toho přemýšlet (a stejně ze strany inzerenta nemít stále v hlavě Pronetmedia / H1 přístup, že všude musím mít aspoň tři odkazy). Je to celé o kompromisech. Jeden z našich dnes už stálých inzerentů si třeba zaplatil (přímo, ne skrze nějaký systém) 5 000 Kč za článek, ale už po prvním měsíci měl přes 10tis. přečtení. Ale to je právě o tom, že si inzerent nechá poradit a neřeší nějaké odkazy, ale spíše svůj brand jako takový a chápe, že když dá čtenáři text, který jej samotného bude zajímat, tak to bude to nejlepší promo i pro něj.

  4. Evidator.cz Reply

    Pokud si necháváte psát články přes Placlu nebo přes jiné systémy a hledáte nějaký nástroj na přehlednou evidenci a online kontrolu skutečného umístění článků a mnohem více, můžete zdarma vyzkoušet http://www.evidator.cz

  5. birkof Reply

    Jó, nejlepší je nadávat na Pláclu a do článků k tomu přifařit affil. odkazy. Otázka spíš je, jestli články měli nějaký efekt.

    • admin Reply

      Na google články efekt dlouhodobě mají, na seznam jsem žádný efekt nezaznamenal, ale na seznam teď prostě nefunguje nic.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>