K napsání toho článku mě vedla vlastní zkušenost. Na Webtrhu a Webdealu poptávám linkbuildera, který by se mi staral o nově vznikající affiliate projekt z oblasti cestování. Nabízím paušální měsíční odměnu nebo procenta z výdělků stránky anebo záleží víceméně na dohodě. Po několika dnech jsem nedostal žádnou odpověď. Proč?

V mém poptávce chci linkbuildera, který nebude používat tuctové linkbuilding praktiky, tedy registraci do katalogů, publikaci PR článků do FREE webů a právě u těchto podmínek jsem nejspíše narazil. Dnešní linkbuilder totiž jiné praktiky ani neumí a ti, kdo jej umí, mají nejspíše práce nad hlavu.

Linkbuilding je více méně kreativní činnost. Pokud se chcete odlišit od konkurence, která má dostatek peněz, musíte zkrátka myslet a vymýšlet nové způsoby a místa, kde odkaz zanechat. Nestačí už nakoupit odkazy u ads.ranky.cz nebo články u Placla.cz.

Takže moje rada zní, chcete si vydělat peníze? Pusťte se do studie linkbuildingu (existuje tisíce zahraniční zdrojů), získejte zkušenostim, reference na vlastních projektech a nabízejte své služby. Pokud nabídnete kvalitu a zejména odlišnost od registrace do katalogů a publikací PR článků, máte vyhráno. Stačí se naučit pár desítek odlišných způsobů, ostatně pan Kubíček jich popsal ve své knize hned 50, stejně tak Drago na svém blogu napsal článek o 50ti způsobech jak získat odkaz.

PS: Pokud se někdo najde, kdo by měl zájem se mnou spolupracovat na linkbuildingu, nechť se mi ozve na isazkycom(zavináč)gmail.com

Článek má 12 komentářů

  1. Radek Reply

    Je to pravda, po odkazech se dneska shání snad každý, když je to vlastně základ optimalizace. Občas mě to láká, napsat někomu a zareagovat na poptávku, pak si ale vždycky uvědomím, že nestíhám dělat na vlastních věcech :(

  2. Dan Brown Reply

    Aj mne by sa hodil nejaký linkbuilder, lebo premna je to strašne nudná a ubíjajúca robota a svoj čas viem využiť efektívnejšie.

  3. Lydie Reply

    Škoda, že Michal Kubíček tu svou novou e-knihu pořád ještě nějak nevydal. Drago pustil informaci o ní a šmahem také svých 50 způsobů už 10.09.2011. Hned jsem Kubíčkův e-book předobjednala, ale pořád nic. Asi mu pandy zamíchaly s konceptem.

  4. Batohy Reply

    Podle mě je chyba hledat na webtrhu. Přijde mi, že tam jsou individua bez historie i zodpovědnosti, kteří jen zkouší, zda z někoho lehce vyrazí peníze. Lepší je oslovit někoho s minulostí a pokud možno i budoucností.

    • admin Reply

      Otázkou zůstává kde? Procházet jednotlivce nabízející SEO, myslím si, že tak kvalita tam bude ještě horší než na webtrhu. SEO agentury jsou zase příliš drahé na obyčejný affil projekt.

  5. Girlbaiter Reply

    Tak samozrejme ;) Vetsina lidi co nabizi tyhle sluzby jsou bud registratori nebo spameri. Kvalitni linkbulding musi zacinat od kvalitni obsahu (na web ktery se stava jen z natazenyho xml se odkazy shanej tezko). A za dalsi mnohem vic nez nejake studovani navodu vam da praxe (me ze vseho nejvic pomohlo vlastnit weby na ktere vznikaji prirozene odkazy – vidite odkud a v jake podobe prichazeji a samozrejme na jake texty smeruji). U cestovani je to asi trosku slozitejsi, ale vzdycky se to da pres nejaky pribuzny tema, treba recenze hotelu. No a v neposledni rade je treba vedet jak ma vypadat ten spravny linkprofil (pokud mate desitky webu tak se da s odkazma dost experimentovat a tak rychleji odhalit vyvoj fulltext algoritmu). Preju hodne stesti pri shaneni odkazu…

  6. TKřivák Reply

    Doporučil bych nějakou větší společnost(H1,…) nebo v případě jednotlivců Filipa Podstavce(blog.podstavec.cz), Zdeňka Dvořáka(linki.cz) nebo Hanku Kmecovou z H1. S nimi ale bude problém viz. výše – těžko někdo z nich bude mít čas…

  7. Mirek Reply

    Tento problém v současné době řeším také. Bohužel jsou bud nekvalitní pracovníci nebo kvalitní a zaneprázdněný popřípadě drazí. Kolikrát kvalitni linkbuider výjde výrazně dráž než reklama co v konečném důsledku přivede stejný počet lidí jako linky.

  8. Musilda Reply

    Tak se ale podívejte na ty poptávky na Webtrhu. Pořád čtu, jak nejsou linkbuildeři, nebo jak na ně není spoleh a pak vidím poptávky za 15kč/link. Spočítejte si kolik toho musí být za 2000 denně. Nebo podíl na zisku. To je práce na několik měsíců a za to linkbuilder dostane tak 10-15%. Když uděláte projekt, který bude měsíčně generovat 20 tis., tak to jsou dva tisíce. A udělat třeba dropship, nebo affil, který hodí 20 tisíc měsíčně je už docela záhul. Tak ať se nikdo nediví, že na takový poptávky reagují jen studenti a ty to za chvíli přestane bavit.

Napsat komentář k Mirek Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>