Přišlo mi pár dotazů, ve kterých se mě lidé ptají, jak by měl vypadat takový affiliate web, jak jej vytvořit a co by měl obsahovat. Já bych se dneska chtěl věnovat té poslední části a napsat něco o tom, jaké prvky by na affiliate webu neměli chybět. Jak jej sestavíte nakonec nechám plně na vás a vaší fantazii. Demonstrace rozhodně neukazuje na to, že bez těchto prvků nebude váš affil web úspěšný, pouze to zvyšuje pravděpodobnost úspěchu a tím samozřejmě i výdělků.

Call To Action button

Asi nejpodstatnější prvek na produktovém affiliate webu. Jasně zřetelný klikací prvek vybízející k akci (Call to action), v našem případě by měl odkazovat na stránky produktu s naším affiliate linkem, případně na podstránku s nabídkou produktů, ze které je možné vstoupit na exitové stránky.

Nejčastěji se jedná o větší tlačítko, umístěné na viditelných místech bez scrollování. Barevně by mělo ihned čtenáře zaujmout a hlavně neodradit kliknout. Mezi základní a nejpoužívanější barvy patří zelená. Dle různých mezinárodních průzkumů má největší CTR. Naopak se nedoporučuje červená, která v lidech evokuje semafor a tedy STOP. Lze použít též barvy modré či oranžové, ovšem počítejte s nižším CTR.

Call to action

Obsah

Obsah affiliate webu by měl být tvořen zejména pro lidi. Lidé, kteří si chtějí koupit určitý produkt hledají informace. Ty by jste jim měli poskytnout. Čím více kvalitních a ověřených informací o produktu seženete, tím je menší pravděpodobnost, že člověk odejde hledat další informace jinam a tím pádem přijdete o případný prodej.

Mezi nejžádanější informace patří zejména recenze produktů, vlastní zkušenosti a hodnocení. Nikoho příliš nezajímají technické parametry a věci, které sežene na dalších XXX stránkách. Pohrajte si se zpracováním obsahu, protože může mít výrazný vliv na vaše konverze.

Kde to lze tak zkuste vytvořit praktické příklady. Například u finančních affiliate webů se to přímo vybízí a je to poměrně slušný tahák na klasické BFU.

Součástí obsahu by měl být i výrazný nadpis. Nadpis by měl být zajímavý a měl by v člověku vyvolat zájem o další informace na vašich stránkách. Udržení návštěvníka, je totiž další důležitý bod.

Používejte obrázky produktů. Mě se osvědčilo je při prokliku přesměrovat přímo na affil. Zkuste to v rámci testování přesměrovat a pak odkazy z obrázků odebrat, uvidíte jaké budou výsledky. Kvalitní či zajímavé obrázky mají pozitivní vliv na CTR.

Doporučení

S výše uvedeným bodem obsahu souvisí i doporučení. Boxy ve kterých lidé pozitivně hodnotí nákup a používání produktů a služeb. Pro návštěvníky jsou totiž mnohem přesvědčivější názory lidí, ačkoliv v 98% případů se jedná o imaginární osoby. Čte se to ale vždy dobře.

Seznam výhod

Přehledný a jednoduchý seznam výhod je dalším prvkem, kteří mají lidé rádi a je jedním z rozhodovacích prvků nákupu. Seznam by měl být o pár nejdůležitějších bodech, většinou pozitivních vlastnostech, proč si produkt koupit či jej používat. Pište stručně, žádné věty.

Seznam bodů

Vyvarujte se zbytečných prvků

Tento bod se věnuje naopak tomu, co na své affiliate stránce vynechat. Určitě vynechejte rušivé elementy, které by mohli být více do očí bijící než Call to Action button. Vynechejte řadu odkazů, které by mohli vést k odchodu návštěvníka.

Na stránce se soustředíme pouze na to, abychom návštěvníka nasměrovali ke kliknutí na Call to Action a ke konečnému nákupu. Ostatní odkazy, nesouvisející bannery nebo třeba i PPC reklama může být kontraproduktivní.

Jak začít?

  1. Zakupte si webhosting (doporučuji WEDOS – levný a spolehlivý hosting pro váš web)
  2. Nahoďte web (doporučuji redakční systém WordPress nebo statické HTML stránky)
  3. Rozmístěte reklamní prvky
  4. Přiveďte na web návštěvnost
  5. Inkasujte provize

Jaké stránkové prvky jsou podle vás ještě důležité při tvorbě úspěšného affil webu?

Článek má 13 komentářů

  1. Milan N Reply

    Z MFA horečky na affilate horečku. Je to škoda.

    • admin Reply

      Affiliate je narozdíl od MFA klasický byznys, kde lidé dělají statisícové výdělky měsíčně a ty stránky alespoň k něčemu vypadají a mají informační hodnotu. Což si u MFA neumím ani představit. Ale každý má na to jiný pohled a jinou představu o affiliate stránkách.

      • Milan N Reply

        Měl jsem spíše na mysli zástup prznitelů z webtrhu. Poslední dobou se slovo affiliate začalo silně skloňovat. Asi se zpět vrátím k PPC.

  2. frances Reply

    Velmi pěkně sepsaný článek! Affil má budoucnost narozdíl od MFA a navíc MFA na affil těško povýšíte, ale z affilu jde vždy udělat úspěšné MFA.

  3. Honza Reply

    Ona zelená je také semafor a také asi působí stejně – Go. Myslel jsem, že je lepší modrá.
    Kdybych třeba srovnal dva weby (nejsou moje, prostě zajímavý příklad):
    chytrakreditka.cz
    novakreditka.cz

    tak ta zelená je asi výraznější, ale lépe vypadá modro-červená, vypadá to důvěryhodněji
    prostě by to mělo zapadat do celkového designu

    • admin Reply

      Ano i tlačítko by mělo zapadat do designu stránek a tedy už před započetím jejich tvorby vědět a případně přizpůsobit barvy. Četl jsem několik zahraničních článků, kde bylo CTR jednotlivých barev tlačítek testováno včetně čísel. Sám ale používám mimo zelené i barvu modrou a konverze nejsou špatné. Zkusil bych nahradit zeleným pro srovnání, ale zatím na to nemám příliš čas ikdyž bych třeba čísly vycházel lépe. Jinak oba dva zmíněné affil weby jsou velmi povedené.

  4. Martin Reply

    Mě se ten článek líbí, akorát je trošku krátký. Myslím, že affiliate je rozhodně zajímavá myšlenka, ale tvořit web jen kvůli affiliate mi přijde plýtvání časem.

    • Kvasnička Jan Reply

      Já si dovolím nesouhlasit. I weby, které jsou dělány přímo jen jako affiliate, dokáží hodně vydělat. Pro ty, co nevěří nebo nemají zkušenosti doporučuji přečíst články na http://www.affilblog.cz/2-dil-tvorba-vydelecneho-affilwebu-web/, kde majitel affiliate stránky prozrazuje své know-how, čísla a vše okolo. Je to velice zajímavé.
      Obecně u nás v ČR je povědomí o affiliate stále malé, ale už se to konečně začlo hýbat kupředu, což je super!

  5. Josef P. Reply

    Článek dobrý, s většinou bych určitě souhlasil. Chtěl bych ale upozornit na jednu věc a tou je největší neduh webů tvořených jen pro affiliate.

    Líbí se vám oba weby co tu Honza napsal, myslím chytrakreditka.cz a
    novakreditka.cz , jsou opravdu povedené, museli stát dost času a asi i nějaké ty peníze, no a teď jsou oba dna naprosto k h…

    Proč?
    protože affil na chytrou kartu včera skončil, ČS už nebude tento produkt dál nabízet, sami se podívejte, že frame už nejede.

    Tak a co teď s tím webem ?

    To je největší neduh affiliate. Takže to chce u tvorby opravdu přemýšlet, že se to může stát.

    • 6n64 Reply

      to je docela smůla. co teď s takovým webem? je to jako vrak na dně oceánu, půjde to předělat na něco jiného? asi moc ne, co?

      • Andre Reply

        Řešením může být tvořit weby obecnější. Tj. nezaměřovat se pouze na jeden konkrétní produkt. Např. přehled kreditek, účtů, půjček atd. Klidně tam nasázet i produkty, které nemají affil, aby se to tvářilo nezávisle.

  6. Metro Praha Reply

    Na to jestli zelená nebo modrá či jiná doporučuju A/B test kde polovině návštěvníků zobrazíte zelený, druhý polovině modrý a pak to statisticky vyhodnotit. To to lze praktikovat i pro umístění tlačítka, velikost nadpisu, jaký nadpis…. atd. Jen je potřeba mít rozumné množství impresí, jinak se výsledku jen tak nedočkáte

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>