Nechápu, proč si velké procento majitelů eshopů myslí, že affiliate je učiněné peklo na zemi. Asi proto, že se musí dělit o marži na svých produktech. Na druhou stranu si neuvědomují, že díky affil partnerům mohou zvýšit své zisky o desítky procent a to nemluvím o dalších pozitivních vedlejších aspektech. Například získají nové pravidelné zákazníky a rozšíří podvědomí o svém eshopu / značce.

Nechápu tedy chování některých affilů, které nejsou schopny vyplácet, se svými obchodními partnery (rozuměj affiliate partnery) nekomunikují a chovají se tak, jak se chovají. Vždyť přeci affiliate partneři je neobírají o peníze, oni jim je pomáhají vydělávat.

Kdybych vlastnil eshop, pravděpodobně bych se o affiliate partnery staral jak jen bych nejlépe dovedl. Pokud si totiž vytvoříte síť úspěšných affiliate partnerů, kteří budou spokojeni, možná nebudete muset řešit přímí marketing a vyzkoušíte si ho jen okrajově. Marketing za vás udělají sami affiliate partneři.

Ale zpět k pointě tohoto článku.

Půjčkové weby jsou převážně tvořeny z iframe formulářů, které jsou prý nejvíce konvertujícím prvkem. Trochu bych se hádal po zkušenostem s affily na plyn, elektřinu a povinné ručení, ale budiž. Proč ale ještě žádný z partnerů neudělal iframe nabídku svého zboží?

Viděl jsem to na jednom zahraničním webu. Nevím zda je to vůbec funkčně možné tak, jak si to představuji. Ale zkusím ve zkratce popsat:

Kompletní databáze produktů, affil partner by si mohl vytáhnout třeba jen určitou kategorii nebo jen produkty dle klíčového slova / slov, které by následně mohl vkládat na své stránky díky vygenerovanému iframe formuláři. V něm by byli vždy aktuální ceny, dostupnost a možnost prokliku na mateřský shop. Tedy vyobrazení podobné eshopovému řazení.

Díky možnostem přesného cílení produktů, aktuálním stavu i cenám by mohly být konverze zajímavé. Takhle to vypadá na zahraničním webu, proklik ze zboží vede do mateřského eshopu.

Co si o tom myslíte? Utopie, lze to realizovat, bylo by to pro vás jako affiláka zajímavé?

Iframe affiliate zboží

Iframe affiliate zboží

Článek má 12 komentářů

  1. jan Reply

    Už jsem nad tím také uvažoval … určitě to možné je. Možná by to chtělo „zatlačit“ na poskytovatele. Např. ve Státech jsou velice pružní, ale u nás se něco vymyslí a už se to tak (většinou) nechá a nehledají se další cesty efektivního prodeje atd.

    Můžeš se rozepsat o „…weby jsou převážně tvořeny z iframe formulářů, které jsou prý nejvíce konvertujícím prvkem. Trochu bych se hádal po zkušenostem s affily na plyn, elektřinu a povinné ručení, ale budiž“. Díky :)

    • admin Reply

      Myšleno bylo tak, že provozuji finanční srovnávač a po různém testování mi ty formuláře prostě nejdou. Třeba dělám něco špatně, protože teoreticky by to jít mělo. Ale abych získal za kalkulaci 50 Kč tak tam musím v současné době poslat několik desítek lidí. Přes PPC to je jistá ztráta. U kalkulace bych si představoval něco jako každý 10-20 vyplní. Taková byla moje představa. Možná někdy zkusím napsat celý článek.

      • jan Reply

        takže špatná cílovka, design, keywords, atd. nebo všechno dohromady :)

  2. Tomáš Reply

    Tohle má třeba Amazon.com už dlouho a minisite v usa toho hodně využívají. Stačí zadat kw a vložit iframe na stránky a máte nový zdroj zisků.

  3. ambiente Reply

    Toto je hodně zajímavá myšlenka, ani technické řešení nemusí byl slǒzité. Zkusím na to u jednoho eshopu vytvořit nejaký widget…

    Ohledně těch iframů je to pravda, ale někdo někde zapoměl zmínit ze tomu tak je hlavně na výkonnostních webech, kde je ten iframe dominantním prvkem, takže třeba na magazinu to tak být nemusí :)

  4. Dan Marný Reply

    Jo, toto mi hodně chybí. Mně by i stačil pouhý XML výstup pro kategorie/tagy, ale bohužel ani to často není poskytováno. Mít iframy zboží třeba od vybraného výrobce a řazené od nejprodávanějšího zboží… hm, to by byla paráda :-)

    • michal Reply

      takový seznam nikdo z ruky nedá, prozradil by konkurenci, co se nejvíce prodává :)

  5. Anakin Reply

    A opravdu je to tak, že iframe formuláře konvertují lépe, než kdyby se do stránky vložil vlastní html formulář?

    • admin Reply

      Trochu teď nechápu co je tím myšleno. Ale pokud poskytuje affil nějaký API tak to asi v podstatě lze napojit přes vlastní formulář, ale výsledek bude stejný, jen si můžeš formulář nastylovat podle svého, což už dneska u Adbenefit a kampaně na plyn skoro taky lze.

  6. haVaj Reply

    Mall to má ve svém affilu, jmenuje se to Dynamická výloha (AdTool).

  7. Dejv Reply

    Ahoj

    Pěkný článek

    Přesně vystihuje České „e-podnikatele“, kteří si myslí že z
    jednoho PC ovládnou celou ekonomiku ČR.

  8. tipy pro reklamu Reply

    pokud byste měl zájem, mohu poskytnout řešení podle Vašich představ v oblasti módních doplňků, kontaktujte mě prosím přes kontakty na webu :)

Napsat komentář k Dejv Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>