Jste-li partnerem affil sítě Dodohop.cz pravděpodobně vás neminul další z nepříliš pozitivních emailů. V něm provozovatel informuje o vypršení velkoobchodní licence pro značky Adidas, Nike a Jack and Jones. Produkty těchto značek tak v eshopu Dodohop.cz již nenajdete.

Po snížení provizí a několikadenním blackoutu je to bohužel podle mě další hřebíček do rakve slibně se rozvíjejícího se affilu.

Co to znamená pro affil partnery? Ve zkratce asi to, že pokud jste weby zaměřily právě na tyto značky, můžete začít skoro znova anebo vás minimálně čekají bezespánkové noci, kdy budete muset své affil weby předělávat. Při sledování konkurence jsem na pár adidas a nike webů narazil.

Třeba affil web www.adidasboty.eu už zareagoval vypnutím celého webu a hledáním nového dodavatele. Druhý z webů www.adidas-tasky.cz stále jede, ovšem ani jeden z produktů si ze stránek neobjednáte, protože samozřejmě narazíte na stránku „Stránka nenalezena“. Ta je ještě k tomu velmi nešťastně řešena, protože si troufám tvrdit, že valná většina lidí z ní ihned odejde. S takovým traffikem je škoda dále nepracovat a udělat alespoň na 404 stránce rozcestník alespoň pro kategorie, případně příbuzné produkty. Alespoň nějaká konverze by z toho byla. Stejný problém má i affil web www.conanohy.cz a spousta dalších.

Právě proto nejsem zastáncem webů, jejichž příspěvek = 1 produkt, protože náhrada za jiný affil = přepsání desítek až stovek podstránek, tedy přestavba téměř kompletního webu. Raději mám jiný tip stránek, ale o tom až jindy.

Slibná budoucnost Dodohop.cz

Plány jsou smělé, alespoň tím nás provozovatelé neustále bombardují. Má jít o velké reklamní kampaně, které budou viditelné v TV, má jít o spuštění nových eshopů na parfémy, sportovní oblečení a právě eshop na Nike, Adidas.

Nedá mi, abych nepřidal svůj vlastní názor. Provozovatelé podle mě chtějí být mezi nejlepšími značkovými eshopy v ČR, ale nedokážu se odtrhnout od názoru, že vše probíhá na amatérské úrovni. Už jen to, že mi stále asi po roce fungování eshop načítá snad 30-40 sekund až právě po vypršení licence, řekl bych klíčových značek. To si přece musí profi shop ohlídat. Berte to jako zdravou kritiku a názor, nikoliv kudlu do zad. Zkrátka je co zlepšovat a podobná zpětná vazba vám podle mě může akorát pomoci.

Nový affil na značkové oblečení

K únorovému datu byl spuštěn mnou dlouho očekávaný affil na značkové oblečení – Queens.cz

Ve špatných zprávách pokračuji ale i v tomto případě. Základní provize jen 5% s možností navýšení na 7% pro úspěšné partnery. Cookies 30 dní a minimální výplata 1000 Kč. Už registrace nepůsobí příliš profesionálně, vypadá to, že pojedou na nějakém vlastním systému a své partnery si budou pečlivě vybírat. Možná právě proto je po registraci třeba vyčkat 7-10 dní než vám účet aktivují případně zamítnou. Proboha proč taková doba.

Na druhou Queens.cz patří mezi špičku, v kamenných prodejnách nakupuje třeba Rytmus. Jejich eshop je přehledný, poměrně známý (přes 71 000 fanoušků na Facebooku) a mohl by být slušně konverzní. Uvidíme, registroval jsem se dnes, takže doufám, že oněch 7-10 dní je pouze orientačních.

Článek má 13 komentářů

  1. Josef P. Reply

    Bohužel, je to škoda, ale u mě například to snížení provizí zapříčinilo kompletní předělání PPC kampaní a následného zjištění, že po snížení provize se trafic z PPC již nevyplatí a tak jsem jí ukončil. Je tedy nutné najít jiný zdroj traficu, nejlépe z organického hledání, jenže to zase trvá.

    Vypuštění značek jako je Adidas, Nike, atd je podle mě škoda, jsou to taháky. Mno jsem na Dodobros zvědav, nechci nad nimi lámat hůl, protože jsou i jiná pozitiva, než jen výše provize, například řádné a bezproblémové vyplácení provizí atd, je také důležité. Zkusím najít nějaký kompromis.

  2. Kali Reply

    Dodohop jsou očividně matláci a že přišli o licenci? Co je to za píčovinu?

    Prostě odmítli dodržovat nová pravidla pro tyto značky – například adidas zavedl nové a trvdé, aby takoví hňupové jako dodohop co ničí značky, měly problém a tak ho přestávají prodávat. Je dokonce možné, že značky ani neměly z oficiálních dostribucí, ale jen nějaké levně čínské faky, to jsem nestudoval.. Rozhodně ale ten affil nestojí za moc už dlouho, jen měli člověka, kterého dobře zaplatili a on je napropagaval.

  3. Adam Reply

    Několik let již na http://www.queens.cz provozujeme neveřejný affiliate program s hrstkou vybraných partnerů a vlastní systém se nám velmi osvědčil.

    Doufáme, že s tou neprofesionalitou registračního formuláře to nebude tak hrozné. :) Snažili jsme se o jednoduchost a účelnost.

    A proč 7 – 10 dní na schválení? Je to pouze z kapacitního důvodu. O affiliate partnery se starám pouze já a ne vždy stíhám reagovat ihned. Tak jsme si raději vzali delší lhůtu na rozmyšlenou.

    Všechny produkty v našem e-shopu máme skladem v ČR a všechny pochází z oficiálních českých distribucí.

  4. frances Reply

    Dobrý den omlouváme se za komplikace připravujeme několik překvapení pro partnery a také malý dáreček jako satisfakci. O všem budeme informovat na našem webu a prostřednictvím newsletteru.
    Děkuji za názor a vyjádření k této nepříjemné situaci.

  5. AlesN Reply

    Vyplatí se vůbec takovými affiliate programy si zasrávat weby? Není lepší prodat nějakou reklamu někomu přímo?

    Mě tedy osobně jakákoliv provize pod 10% přijde směšně malá, obzvláště, pokud se jedná jen o jednorázový prodej a na opakující se většinou provize nestahuje.

    Do affilu tedy moc nedělám, proto by mě hlavně na toto zajímala odpověď ;-).

    • admin Reply

      Pokud máš optimalizovaný web a cílenou návštěvnost, tak vychází bezkonkurenčně nejlépe affiliate oproti PPC či přímému prodeji. Vezmu-li v potaz provizi například z jednoho prodaného páru bot 200 -350 Kč a cenách PPC či přímému prodeji inzerce, tak u affilu si můžeš příjít na XX násobek. Navíc nejsi omezen, těch párů můžeš prodat i několik denně. Naopak nemusíš prodat taky ani jeden.

      • AlesN Reply

        To je mi jasný, ale ve většině případů už člověk nemá nic ze zákazníka, kterého dovedl na dané místo, kde nakoupil a on například za dva měsíce nakoupí znova. Těžko se opět vrátí na affil web, aby klik a pak se znovu dostal touto oklikou do e-shopu. Proto mi to přijde ve finále málo, i když jednorázově je to samozřejmě víc, než PPC.

        • admin Reply

          Ano to máš samozřejmě pravdu, ale ve finále nezískáš z návštěvníka nic ani u PPC či přímého prodeje reklamy.

          • AlesN

            Když se to tak ve finále vezme, tak máš i ty pravdu. Pokud půjde o jednoúčelový affil web, kde není stabilní základna čtenářů, tak je to pravda.

            Kdežto například u nějakého magazínu ti stabilní čtenář například na PPC může kliknout vícekrát, když ho reklama zaujme, než na affil prvek. Beru to z pohledu, že pokud někde nakoupím, tak mám info v emailu a pokud chci opakovaně nakoupit, vyhledám si prodejce přímo.

            Při přímém prodeji reklamy může oproti affilu člověk vydělat (dostane větší částku, než za případné konverze) a nebo také prodělat, pokud nastane opačná situace, ale pořád má nějakou tu korunu jistou, kdežto u affilu tomu tak není nikdy.

        • Vit Reply

          Nekteri affiliate partneri pouzivaji email marketing, takze sance na opakovany prodej u stejnyho zakaznika tu je.

  6. frances Reply

    Aktuálně jsou provize navýšeny pro některé produkty kampaně Andropharmia z 20% na 33% a také jsme zvýšili základní provizi z 20% na 22%, tento měsíc spouštíme další kampaň, takže budeme rádi i za pozitivně laděný blogpost:)

  7. Fanda Reply

    Affiliate dokáže dobře vydělávat a dost vysoké částky, které se mohou opakovat pokud nabídnete dobrý obsah návody a zapojíte emailový marketing.

  8. Anakin Reply

    Affil mi funguje lépe než adsense jen tam, kde je obsah (stránka nebo web) zaměřena na konkrétní produkt. Pokud je tam jen shoda oboru, tak mi přijde často výhodnější inzerce.

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>