Logo travelportal.cz

Logo travelportal.cz

Před časem jsem informoval o příchodu nového partnerského programu cestovní agentury TravelPortal.cz. Protože se jedná o poměrně známého hráče na trhu se zájezdy, rozhodl jsem se některé ze svých kampaní dočasně přesměrovat na TravelPortal.cz, abych tak získal praktické informace o tom, zda pokračovat v přesměrování travel trafficu na TravelPortal.cz nebo zůstat u dvou zavedených agentur Dovolena.cz a Invia.cz. Jak to dopadlo?

Abych získal nějaký slušný vzorek, ze kterého lze analyzovat údaje, rozhodl jsem se poslat k TravelPortal.cz nimimálně 1000 cílených návštěvníků. Vytvořil jsem 5 kampaní, které cílili na různé destinace a stejně tak jsem posílal různé cílové skupiny uživatelů. Jednalo se o 4 textové odkazy a 1 vyhledávací formulář.

Výsledy testu:

K dnešnímu dni jsem zaznamenal 1 289 prokliků na TravelPortal.cz. Připsal jsem si celkem 8 objednávek. Z toho byli 3 objednávky zaplaceny, 4 stornovány a 1 stále čeká na schválení či zamítnutí. Vzhledem k tomu, že čekající zájezd byl objednán na 18.6.2013, tak bude s jistotou zamítnut a divím se, že i po měsíci tomu tak není.

Co lze ze statistik vyčíst? To, že na 1 objednávku připadalo cca 161 prokliků. (Dovolena.cz mi vychází lépe, Invia.cz ve stejném období cca stejně). To, že na 1 provizi bylo třeba získat 430 prokliků (Dovolena.cz mi vychází lépe, Invia.cz ve stejném období hůře). K Invia.cz bych chtěl ještě dodat, že konec června a červenec jsou velmi špatné konverze. Porovnám-li to s minulým rokem, dělal jsem cca 4-8 objednávek denně a to s menším trafficem než mám letos. Naproti tomu jsem letos fakturoval historicky pro mě nejvyšší částku za červen kvůli prodeji first minute zájezdů.

Z testování jsem získal celkem zajímavé poznatky. Ty jsou ostatně i ve výsledcích jednotlivých kampaní. Všech 8 objednávek totiž přišlo z vyhledávacího formuláře i přesto, že poměr prokliků textových odkazů a vyhledávače byl cca 40:60.

objednavky-travelportalCZ

Shrnutí

TravelPortal.cz mě docela mile překvapil. Určitě nechám některé kampaně stále běžet (hlavně vyhledávací formulář), protože je tu jedna zásadní věc a tou je provize. Na rozdíl od konkurence (Dovolena.cz 2%, Invia.cz 1% + 0,8-1,2 Kč za proklik do max. výše 500 kliků) totiž TravelPortal.cz nabízí 3% z ceny zájezdu bez DPH a při srovnatelných konverzích jako u konkurence samozřejmě vyděláte o nějakou kačku více.

Zkusily jste na svých webech affil od cestovní agentury TravelPortal.cz? Jak jste s ním spokojeni, jaké máte konverze a výdělky?

Článek má 14 komentářů

  1. Mirek Reply

    Zajimavý test, čím více konkurence tím lépe a též vyzkouším. Apropo, má srovnatelné ceny zájezdů? Nebo to procento navíc je vykoupeno vyšší cenou zájezdů?

    • Martin Reply

      Všechny porovnávané affily (Invia, Dovolená.cz, TravelPortal) jsou cestovní agentury, které jen přeprodávají zájezdy pořádané jinými cestovkami. Ceny totožných zájezdů by tedy měly být vždy stejné.

  2. Josef P. Reply

    Mno tak dneska mi z neznámého důvodu všechny potvrzené objednávky skočily do storna, či li že ty oranžové a to co mělo být stornované, protože už je po termínu odletu je pořád jako nově vytvořená. Hmm zajímavé, myslel jsem si, že potvrzená objednávka = zaplaceno, zvláště když to je last. No jsem na to zvědavej, vypadalo to slibně, ale teď jsem tedy na vážkách co to jako má být.

    • admin Reply

      U mě vše při starém, akorát u jedné objednávky už mám zeleně k fakturaci. Že by například storno zájezdu? To se mi totiž stalo v tomto měsíci u Dovolena.cz hned ve dvou případech a tedy -1500 Kč :-/

      • Josef P. Reply

        Netuším, je to možné, ale pokud bude tolik storna, potom ten affil moc dobře nevidím. Měl jsem poměrně dobrou bilanci, 500 prokliků, 13 objednávek, objednáno za 440 tisíc, a tuším tři potvrzené. No uvidíme, u Dovolená.cz jsem ještě nikdy žádné storno neměl. Co se prodalo, to jsem dostal. Zajímavé je, že i když jsem odklonil část trafiku z affilu Dovolena.cz tak vydělal zatím stejně, jako když tam ten TravelPortal nebyl.

        • admin Reply

          Zajímavá konverzní čísla. Z čeho šli objednávky především? Vyhledávací form nebo odkazy?

          • Josef P.

            Vše jen z formuláře, nasadil jsem jako ty, 3 prvky, ale objednávky jsou jen z formuláře. Prokliků z dynamického baneru bylo docela dost, asi 40%, ale ani jedna objednávka (tedy když nebudu počítat svou testovací :-) ) Takže de fakto bylo 13 objednávek z cca 330 prokliků přes formulář.

    • Šimon Moravec - TravelPortal.cz Reply

      Dobrý den,
      jednalo se o chybu v systému, při které systém nesprávně registroval objednávky se stavem „odmítnutá-vyřízená“ jako objednávky, které klient odmítnul, ale dohodl se na alternativě. Ve spolupráci s dodavatelem systému jsme provedli několik testů a nyní by vše mělo být v pořádku. Omluváme se za komplikace a přejeme úspěšný zbytek sezóny 2013.

      S pozdravem,
      Šimon Moravec,
      TravelPortal.cz

      • Josef P. Reply

        Aha, tak proto mám asi všechno co bylo objednáno před 23.7. ve stornu, včerejší objednávky jsou „normálně“ vidět jako nově vytvořená a potvrzená. Když už tu o tom debatujeme, co to vlastně znamená ono „potvrzená“ objednávka? Pokud se i přes to, že je potvrzená dokáže stornovat, tak si ten její stav nějak nedokážu vysvětlit. Co to tedy znamená, že je v systému objednávka jako „potvrzená“ ? Chápu že zelená „k fakturaci“ se objeví až se klient vrátí z dovolené, nebo jsem to alespoň našel v té nápovědě. Takže dokud u objednávky nebude zelená, tak jí mám stále považovat za objednávku, která může jít kdykoli do storna?

        • Šimon Moravec - TravelPortal.cz Reply

          Potvrzená objednávka v našem systému znamená, že klient již částečně, nebo úplně uhradil svůj zájezd. Kvůli chybě, kterou jsem výše zmiňoval se stalo, že systém si chybně myslel že objednávky aktualizované s novým stavem „Stornovaná-vyřízená“ jsou uhrazené alternativy, které klient přijal. V realitě ovšem klient protinabídky odmítnul. K nedorozumění tedy došlo mezi databázi TravelPortal.cz a affilate aplikací.

          Na začátku tohoto týdne naši vývojáři hlásili, že je problém vyřešen a potvrzené objednávky by tedy měly být v systému zobrazeny správně. K dalšímu „mizení“ potvrzených objednávek by tedy již nemělo docházet. Rozdíl mezi potvrzenou a fakturovanou objednávkou je potom pouze pro vzácné případy reklamací zájezdů, které se posléze individuálně řeší s CK.

          Doufám že jsem vám situaci dostatečně objasnil a pokud ne, rád vám pomohu se lépe zorientovat.

          S pozdravem,
          Šimon Moravec,
          TravelPortal.cz

  3. Josef P. Reply

    Děkuji za vysvětlení, takto mi to bohatě stačí. Tak uvidíme jak to bude vypadat s konverzí dál, osobně jsem velmi překvapen jaký rozdíl dělá vyhledávací formulář oproti poměrně zdařilému dynamickému baneru, prokliky jsou z obou prvků, nicméně objednávky jen a pouze z formuláře. Zajímavé.

    • Dave Reply

      Není na tom nic zajímavé. Formulář použije člověk, který chce na dovolenou. Banner člověk, který o ní uvažuje a hledá informace.

  4. Peter Reply

    Vypadá to zajímavě u mna zatím nejlepe konvertuje i tak dovolena.cz, zkusil jsem porovnat tyto tři a zatím zůstávám u dovolena.cz. Možná se to časem změní.

  5. Vašek Reply

    Zatím se učím vše kolem travel afilu a hltám informace. Doteď jsem neměl svého favorita, ale i tak díky za cenné informace. Vychází mi z toho, že banner asi ne.

Napsat komentář k Martin Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>