Takže máme za sebou úspěšně druhý díl investorské „reality show“ Den D. Tentokrát velice slabý díl z pohledu IT projektů, takže příliš není co komentovat. Na druhou stranu jsem rád, že se zatím objevují webové projekty poměrně často, protože to je to, co mě zajímá nejvíce.

Virtuální hřbitov

Dva pánové z pekla Jiří a Jan přišli s internetovou službou virtuální hřbitov. Součástí projektu mělo být i zážitkové pohřbívání (bohužel nebylo lépe v pořadu vysvětleno) a také hřbitovem pro domácí mazlíčky. Požadovaná investice 2,3 milionu za 15% podíl ve firmě.

Jak jsem někde četl v diskusi, ti pánové totálně nasákli atmosféru svého byznysu. Ať už fyzicky, tak bych řekl i psychicky. Samozřejmě v podobě jaké to prezentovali, tedy, že hlavní výdělek by pocházel z prodeje reklamy, není možné aby projekt fungoval. Již v minulém díle se objevil projekt, který měl hlavní zdroj příjmů z bannerové reklamy. Proboha lidi, probuďte se. Nejdříve si vyzkoušejte prodávat reklamu na internetu (což není žádná sranda) a pak se pokoušejte o investici s takovým byznys plánem a představou.

Nebudu tu rozebírat morbidní téma a službu proti mému gustu (já bych takto vzpomínat na své nejbližší rozhodně nechtěl). Na druhou stranu se mi líbila myšlenka virtuálního hřbitova pro domácí mazlíčky. To by fungovat za určitých okolností mohlo. Lidé mají za život řadu mazlíčků, ti kteří mají psa, většinou po jeho smrti nedokáží nepořídit dalšího. Tudíž vzpomínka na předešlé mazlíčky v podobě virtuálního hřbitova není špatná.

Ovšem musela by tu být jiná forma monetizace, registrace zdarma, služby navíc placené třeba smskou, přidání možnosti vytvořit vzpomínkovou fotografii, album apod. Když lidé dokáží za peníze posílat své plyšáky po celém světě, nevidím důvod proč by nezaplatili nějaký menší cash za služby pro své zemřelé mazlíčky, ke kterým cítí víc. Třeba se mýlím, ale byznys v této části projektu já vidím!

Na závěr snad jen, že doména zemreli.cz nefunguje, takže pánové asi od projektu upustili.

Eshop s výběrem nejlepšího zboží

Podstatou projektu pana Miroslava bylo vytvořit eshop prodávající zboží, které uspělo ve spotřebitelských testech. Požadovaná investice 3 mega za 40%.

Fungující projekt jsem našel na .sk doméně seleqtop.sk. Nevím, zda se jedná o projekt pana Miroslava, v kontaktech uveden není, ale vzhledem k názvu služby bych řekl, že to vzniklo právě na popud jeho nápadu. Mimochodem hrozný název eshopu, domény i projektu.

V samotném projektu nevidím žádnou přidanou hodnotu. Spotřebitelské testy si lze dneska lehce najít jedním kliknutím, pak si dokonce můžu najít nejlevnější cenu nejlepšího produktu na porovnávačích zboží. Navíc dnes už třeba takový mall.cz či alza.cz mají své vlastní hodnocení produktů, různé recenze lidí a jejich spotřebitelské hodnocení. To jsou pro mě kritéria výběru a nevidím nejmenší důvod proč bych to měnil a nakupoval v jednom eshopu za jejich ceny, když si můžu vybírat. Nakonec to je tedy investice pouze do klasického eshopu, což samozřejmě není nic co by lákalo.

Co si myslíte o IT projektech ve druhém díle Den D vy?

Článek má 2 komentářů

  1. Honza Reply

    Ti hrobaři byli až morbidně klidní. takový téma a oni ani nehli brvou.
    Bannery jsou blbost, ale monetizace stylem Facebook hry, čili vše zdarma, ale bude to zarůstat virtuální trávou a ty to za peníze musíš sekat, koupit tam kytky atd., tak to by podle mě jelo pěkně. Byly by to korunky a pětikorunky, ale takhle bych si to jako funkční uměl představit.

  2. Lenovo eshop Reply

    Žiaľ Den D nepozerám, v zahraničí sa to nedá (wtf?!?). V Avšak ten nápad s eshopom, čo by predával len vybraný top tovar mi príde fajn, myslím si, že by si svoje miesto na trhu našiel.

    Ovšem predstavoval by som si to úplne inak, že by to bol web kde by boli vybrané produkty a tie by šli cez affil do heureky/mall/alza. Rozbiehať dnes nový veľký eshop?!? To je blbosť.

Napsat komentář k Lenovo eshop Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>